שאלות ותשובות בנושא העברת בית/ נחלה במושב

קרא את המאמר הבא בשביל ללמוד את כל מה שחשוב לדעת אודות תהליכי העברת בתים ונחלות במושב.

יורשי נחלה הם בהחלט האנשים הכי מאושרים בעולם, אבל כשיש להם ירושה שאינה ניתנת למימוש אצל רשם הירושות – שם מתחילה הבעיה. נשמע לכם מוכר? האם לאחרונה ירשתם נחלה או בית במושב ואתם מתקשים להעביר את הזכויות המגיעות לכם על פי חוק? על זה בדיוק רצינו לדבר אתכם במאמר הבא וכך אספנו מקבץ של שאלות שיעזרו לכם לעשות את ההחלטה הנכונה והכי חשוב? ליישם את הזכויות המגיעות לכם על פי חוק.

מהו הסכם בין יורשים ולמה הוא חשוב?

אם תשאלו נוטריון עם ידע וניסיון בתחום הוא בטח יספר לכם כי באמצעות פעולות מסוימות ניתן לשנות ולהשיג את הזכויות המגיעות על פי חוק. יש מגוון סיבות בגינן עלול רשם הירושות לדחות מימוש צוואה כאשר חלק מזה קשור לעריכת צוואה חסרת התייחסות להוראות מנהל, העדר יכולת כלכלית של יורשת אחת לפצות את שאר אחיה, שיקולי מס מוטעים ועניין של הסכמת אחים להעביר זכויות לבן משפחה שהוא לא בהכרח קשור אליהם.

איך מעבירים זכויות כשיש צוואה אך היא לא קבילה אצל רשם הירושות?

ירושה שאיננה כבילה אצל רשם הירושות תדרוש מכם להיעזר בשירותי נוטריון מקצועי בתחום על מנת שזה ישכתב מחדש את הוראות הצוואה המקוריות ויתקן את חלוקת העיזבון בהתאם לחוק. כאמור, שכתוב זה הליך בלתי נמנע שאחרת אם לא מבצעים אותו אי אפשר להפוך שום דבר כביל אל מול רשם הירושות וכן לא לממש את הזכויות אודות הנחלה שירשתם. אז כאשר כל היורשים מסכימים אפשר לבצע את השינויים ואת החוסרים בצוואה כך שהם ישקפו את טובת היורשים. כמו כן, יש להעלות את הכול על כתב כולל ההסכמות שהושגו לגבי החלוקה החדשה והכול במטרה בכדי לצור עזבון בר מימוש.

מה חשוב לעשות לפני שבוחרים נוטריון בתחום זה?

בחירת נוטריון לצורך העברת זכויות צריכה להיות זהירה ביותר היות ואם תבחרו נותן שירות שאין לו בקיאות יתרה בדיני מס ומשקים חקלאיים זה כאילו לא עשיתם דבר. לכן, במעמד הזה המלצתנו לכם לבחור נוטריון שמבין ויכול למנוע מכם מיסוי גבוה וכן הוצאת כספים נוספת שניתן למנוע לו רק תוציאו לפועל את הבחירות הנכונות. כמו כן אם נוצרה הסכמה של שינוי חלוקת העזבון בין היורשים על אחת כמה וכמה ראוי שלא לעשות זאת לבד אלא להיוועץ לפני שלוקחים את הדברים צעד אחד קדימה.

מה עושים במצב של "בן ממשיך"?

אחת הסוגיות היותר מוכרות הן בן ממשיך או צוואה? למה מתייחס החוק יותר? האם יתייחסו לצוואה של ההורים שהורישו למישהו אחר את הנחלה או יתייחסו לבן שהוא מקורב מדרגה ראשונה והוא מעל להוראות הצוואה? בהתאם למסמכים מתאימים ונוכח העובדה כי ההורים אינם בחיים יפעל נוטריון בר סמכא כאשר בסופו של דבר יספק חקיקה רלוונטית בשאיפה להגיע להבנה ולממש את הזכויות על פי חוק.


ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים