מה החשיבות של קומפוסט לגידולים חקלאיים במושב?

כיצד מייצרים קומפוסט לגידולים חקלאיים במושב

קומפוסט הוא דשן אורגני שנוצר באופן טבעי מחומרים אורגניים. חומרים אלו מתפרקים על ידי יצורים מיקרוסקופיים קטנים, מעשירים את הקרקע ומגיעים עד לשורשי הצמחים שסופגים מהם את כל היסודות להם זקוקים לגדילתם. ניתן לייצר קומפוסט ממגוון רחב של חומרים מתכלים כמו למשל עלים, שאריות מזון, גללים של בעלי חיים ועוד, כאשר ישנן טכניקות שונות ומגוונות כדי להגיע לתוצאה הרצויה, על מנת ליהנות מכל היתרונות שקומפוסט מציע.

מה היתרונות של קומפוסט לגידולים חקלאיים?

אם אתם מתגוררים במושב ויש לכם שדות של גידולים חקלאיים, וודאי תצטרכו לדשן אותם כדי לממש את פוטנציאל התפוקה המרבי. קומפוסט מציע אפשרות טבעית, בטוחה וידידותית לסביבה שכדאי לקחת בחשבון, ולו רק בגלל כל היתרונות הקיימים:

הקומפוסט משפר את מרקם הקרקע ומאוורר אותה.

שימוש בקומפוסט משפר את אחזקת המים ומונע בליה וסחף.

הקומפוסט מספק מזון ורכיבים חיוניים לצמחים בזמינות גדולה.

באמצעות קומפוסט ניתן למנוע מהמזון לחלחל לעומק הקרקע.

הקומפוסט הופך את הצמחים לחסינים יותר בפני מחלות ומזיקים.

באמצעות קומפוסט ניתן לזרז את תהליך נביטת הזרעים במידה משמעותית.

הקומפוסט משחרר באיטיות חומרים מזינים לקרקע כמו פוספט, אשלגן, מגנזיום וגופרית. בנוסף הוא מאזן חומציות ומסייע לשמור על הקרקע ברמת חומציות מיטבית.

כמו כן הקומפוסט קל ובטוח לשימוש, והוא ישפר את הביצועים של דשנים אורגניים אחרים שתבחרו להשתמש בהם לטובת הגידולים החקלאיים שלכם.

החשיבות של קומפוסט לעולם החקלאות, גם מבחינה כלכלית

לקומפוסט יש יתרונות גדולים לעולם החקלאות, ניסויים מראים שקומפוסט איכותי יכול לשפר משמעותית את בריאות האדמה לטווח הארוך. מעבר לכך השימוש בו גם יכול להועיל לכיס מאוד. הוא יכול להגדיל את פוטנציאל התשואה של היבול כי הופך את האדמה לטובה ופורייה יותר. הוא יכול לשפר את מדדי האדמה ולחסוך את השימוש בדשנים אחרים. הוא מאפשר לנהל את ההשקיה טוב יותר ולחסוך במים, ובנוסף ואולי הכי חשוב, החקלאים שעושים בו שימוש יכולים לדעת בדיוק מה הם מקבלים, מה שמאפשר להם להשיג את שיעורי הפיזור הטובים ביותר בשדות לתועלת מרבית.

יצירת קומפוסט לבד או מחברה מקצועית?

יצור קומפוסט מאפשר לחסוך המון זבל, למעשה מדובר בחיסכון של מעל טון פסולת לשנה. על אף שאפשר להכין קומפוסט לבד, לא פעם כדאי לבחור דווקא בחלופה המקצועית כדי להבטיח שהקומפוסט יהיה איכותי, יציב ויספק לאדמה ולגידולים החקלאים את כל מה שצריך. יש חברות רבות שיודעות כיצד להפוך פסולת למשאב כמו קומפוסט אור למשל, אליהן כדאי לפנות כאשר שואפים למקסם את הגידולים החקלאיים ועל הדרך להמשיך לשמור על העולם.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים