קורס ארכיונאים ונאמני תיעוד נפתח בבית תנועת המושבים.

בחזרה למאזניים וכדי החלב של פעם

קורס ארכיונאים ונאמני תיעוד נפתח בבית תנועת המושבים. מאיר צור: "המורשת וההיסטוריה של המושבים הן סיפורן של המדינה ושל הציונות. אם הן לא יישמרו לדורות הבאים – הן עלולות לאבד לעד"

 

השבוע החל בבית תנועת המושבים קורס נאמני תיעוד וארכיון, במסגרת אגף חברה וקהילה של תנועת המושבים.

כ-25 איש ואישה החלו את הקורס, שבו יילמדו בין השאר, הנושאים הבאים: איסוף חומרים המתעדים את העשייה ביישוב וסידורם, טיפול במסמכים וחומרים מנהליים, פעילות קהילתית – ארכיון עם הפנים לקהילה בהיבטים שונים, פרויקט יישובי מתחום תיעוד, מורשת וניהול ארכיון ועוד.

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור, בירך את משתתפי הקורס ואמר: "החשיבות של ארכיון המושב היא עצומה. המורשת וההיסטוריה של המושבים הן סיפורן של המדינה ושל הציונות. אם הן לא יישמרו לדורות הבאים – הן עלולות לאבד לעד".

 

 

 

 

אראלה אשד ממושב מגשימים, ממשתתפות הקורס, מתכננת ביחד עם צוות שקם במושב, לייסד לראשונה את ארכיון מגשימים. "הוריי היו ממייסדי מגשימים ואני הבת הראשונה שנולדה במושב", מספרת אראלה, לצערי הסיפורים והעדויות של דור המייסדים הולכים ונשכחים עם הזמן, והמשימה שלנו היא לשמור עליהם".

מה את מקווה שיקרה בעקבות הקורס?

"אני מקווה שיקום ארכיון המגשימים, שלא יהיה מקום מנוכר ולא יעלה קורי עכביש, אלא יהיה מקום חי, חם ודינמי, אבן שואבת למבוגרים ולצעירים גם יחד".

מה הפריט שיקר ללבך והיית רוצה שיהיה בארכיון?

"אני מקווה שיהיו הפריטים היומיומיים שמזכירים לי את ילדותי, כמו המאזניים לשקילת ביצים, או כדי החלב של פעם"

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים