סיור בעמק יזרעאל

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור והנהלת התנועה סיירו יחד עם ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל במושבי המועצה והשתתפו בדיונים מקומיים בצרכי התושבים.

 
מזכ"ל תנועת המושבים - מאיר צור וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל - איל בצר, סיירו אמש (ב') ברחבי המועצה האזורית ונפגשו עם תושבי מרחביה, נהלל , תל עדשים ובית שערים. מטרת הביקור הייתה לשמוע מתושבי האזור על בעיותיהם השונות ולהציג את מגוון הפתרונות האפשריים והסיוע שמעניקה התנועה במקרים אלה.

מזכ"ל תנועת המושבים – מאיר צור: " עמק יזרעאל הוא הפנים היפות של ההתיישבות. בעמק מתפתחת חקלאות עתירת ידע לצד חקלאות מסורתית, באופן שמוכיח ששילוב עבר מפואר בן 100 שנות התיישבות, עם קדמה טכנולוגית חדשנית, יוצר עתיד מבטיח להתיישבות כולה".

במהלך הביקור במרחביה סיירה הנהלת התנועה באחת מהרפתות, שעברה את תהליך הרפורמה ובצימרים, שגם בעליהם שקוע עמוק בתהליכי בירוקרטיה מייגעים.
בדיון ועד נציגי ועד המושב והמועצה האזורית הועלתה סוגיית ניהול המושב המורחב ותשתיות האזור. התושבים ביקשו את עזרת תנועת המושבים בתהליך הגדלת מספר הנחלות ביישוב, תהליך שנמשך כבר שלוש שנים ארוכות במנהל מקרקעי ישראל. עו"ד עמית יפרח, ראש אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים אמר בתגובה: "ההתנהלות מול מנהל מקרקעי ישראל מורכבת, סבוכה ובירוקרטית, ותנועת המושבים, שמלווה את מרחביה מתחילת התהליך, תעשה כל שביכולתה על מנת לעזור לישוב להשיג את מטרתו".

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – איל בצר, אמר במהלך הסיור כי שמח על ההזדמנות לפגוש את הנהלת תנועת המושבים, תוך חידוד הסוגיות הבוערות במושבי המועצה. עוד הוסיף כי טיפול רוחבי ויעיל של התנועה מול השלטון המרכזי, בנושאים שעל סדר היום, מחזק את המועצות האזוריות  ומסייע להם בעבודה מול הישובים. "תנועה חזקה מביאה למועצות חזקות , מה שתורם לחוזקם של המושבים ובסופו של דבר לרווחת התושבים".

במפגש בתל עדשים , המושב הגדול בעמק שעומד כיום על 1,300 תושבים, הוצגה תנופת פיתוח ההרחבה והגידול המאסיבי במספר התושבים, שאינו הולם כיום את התשתיות מסביב. צור הבטיח כי יפנה לרשויות המתאימות לבדיקת סיוע בנושא. בנוסף הוצע להנהלת המושב סט פתרונות לניהול המושב המורחב ויחסי ועד האגודה-ועד מקומי, אשר קיימים בתנועה .

במהלך הביקור ברפת במרחביה הפתיע עומר נוביץ' – רפתן מקומי ויו"ר ועד המושב, את מזכ"ל התנועה מאיר צור כשהציג בפניו את "דוגמנית הבית", הלוא היא הפרה רינה, מס' 925,  המועמדת בתחרות "הפרה הכי יפה" שתיערך ביום שישי ה 25.5 בבאר טוביה.

לפני כנס התושבים שנערך בבית שערים, התקיים מפגש עם ועד מושב נהלל ובו דנו בסוגית איוש הנחלות שתלויה ועומדת בפתחו של בית המשפט העליון.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים