משולחנו של המזכ"ל

 
         עמית יפרח
         מזכ"ל תנועת המושבים
       

         

         לשכת מזכ"ל:

         טלפון: 03-6086300

         מייל:  varda@tmoshavim.org.il

 
  • כל ישראל ערבים זה לזה

     

    תושבי מושב אביבים ודוב״ב אשר פונו אל מלון לאונרדו בטבריה קיימו אירוע מרגש וייחודי לצוות המלון כהכרת תודה על הטיפול והאירוח המסור בחודשים שבהם המלון הפך לביתם הזמני והפגין ערבות הדדית מדהימה.

     

    אל האירוע הגיע גם מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח וצוותו המקצועי המלווים את המושבים בעת הפינוי, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר והנהלת בית המלון.


     

  • מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח נפגש השבוע עם ראשי המועצות האזוריות בקו העימות

     

    מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח עלה השבוע יחד עם מ״מ רשמת האגודות, טלי ארפי לפגישה עם ראשי המועצות האזוריות בקו העימות - ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר וראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דווידוביץ.

     

    במהלך ישיבת העבודה עלו האתגרים של המועצות האזוריות בעת המלחמה ושיתוף הפעולה הקיים עם תנועת המושבים ואגפיה מול האגודות של המושבים.

     

     

  • מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח השתתף ביום עיון של מרכז הבניה הישראלי

     

    מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח השתתף ביום עיון של מרכז הבניה הישראלי אשר התקיים ביוזמתו של ערן רולס אשר עסק בכלים להתמודדות פרוייקטים של בנייה צמודת קרקע עם המציאות החדשה שנוצרה ב-7 באוקטובר. את יום העיון פתח שר הפנים, משה ארבל שעוסק מאז תחילת המלחמה בתקומת העוטף על כל המשתמע מכך. השר הגיע כדי לעדכן מה עושה משרדו בימים אלו בשטח למפוני העוטף והצפון. במהלך יום היום סקר יפרח בפני המשתתפים את היבטי התכנון והבניה במושבים ואאתגרי הקהילות בצפון ובעוטף עזה. עיקרי הסוגיות שנדונו לאורך היום היו מתוך מטרה לגבש הצהרת כוונות ריאלית ותואמת את המציאות הנוכחית לאחר השבת השחורה בבניית בית צמוד קרקע בישראל.

     

     

  • מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח התראיין השבוע לנגה ניר נאמן בחדשות 13

     

    מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח התראיין השבוע לנגה ניר נאמן בחדשות 13 בכתבה שעוסקת בין השאר בסימון ארץ מקור של תוצרת חקלאית.

     

    יפרח אמר: ״לאחר עבודה של שנים רבות, נכנס לתוקפו חוק המחייב את רשתות השיווק לסמן את ארץ היצור של תוצרת חקלאית הכולל פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, דגים ובשר. בימים קשים אלו כאשר החקלאים בדרום ובצפון נמצאים בחזית וממשיכים לעבד את אדמתם תחת אש, יישום החוק יעודד צריכה של תוצרת ישראלית, איכותית וטרייה, כזו שרק החקלאים שלנו יכולים לייצר״

     

     

  • החקלאים הם המגן האנושי של מדינת ישראל והחקלאות היא כיפת הברזל

    במלחמה על החקלאות אסור למדינת ישראל להפסיד: בראיון מיוחד לוואלה, עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מסביר את החשיבות הלאומית הגדולה של החקלאות בישראל ומציע תכנית עבודה לממשלה.

     

    לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן

  • מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח בדיון בועדת הכספים בכנסת בנושא הפיצויים לחקלאי העוטף

     

    מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח בדיון בועדת הכספים בכנסת בנושא הפיצויים לחקלאי העוטף:

     

    ״אני מתבייש במדינת ישראל. ממשלת ישראל לא מבינה שהחקלאים במלחמה הזו הם לא העורף הם החזית ובשעות הראשונות של המלחמה שלא היתה מדינה וצבא, זה היה קרב בין הטנדרים של החמאס לטנדרים של החקלאים שנלחמו עם כיתות הכוננות. חלקם נרצחו בשדה או ברפת, העובדים שלהם נרצחו והמשפחות שלהם נשחטו ולממשלה עוד יש זמן לחשוב איזה וכמה פיצוי יקבלו החקלאים שנותרו ללא עובדים ונשארו לבד במושבים ובקיבוצים להחזיק את המשקים ורואים בעיניים כלות את היבול נרקב בחממות.

    בושה שממשיכים להתווכח על המרחק של המושב מהרצועה כשאין להם מושג בכלל מה זו מועצה אזורית. לא להאמין שבמקום להציל את מה שאפשר, החקלאים צריכים לבוא יחד איתנו ועם ראשי המועצות לכנסת ולהתחנן לקבל את המובן מאליו וזאת במקום לנצל את הזמן לראות את המשפחות לביקור קצר ולחזור למשק. לא מספיק שמשקים קורסים ללא עובדים ומדיניות ייבוא מופקרת (שלשמחתי לפחות הפחתת המכסים תוקפא), אבל הם בשלהם יש להם זמן.
    בשש אחרי המלחמה המדינה צריכה לעשות חשבון נפש גדול ביחס לחקלאות ולחקלאים.
    פשוט בושה. אני מתבייש בשם החקלאים. שחררו את הכסף!״.

     

    לפרטים: דפנה כהן נוריאל- 050-8482856
  • התאחדות חקלאי ישראל על ביטול הפעימה השלישית של הורדת המכסים

     

    התאחדות חקלאי ישראל על ביטול הפעימה השלישית של הורדת המכסים: ״זו העת של הממשלה להראות שהיא עומדת לצד החקלאים. נצחון על הטרור הוא חיזוק החקלאות בישראל בכלל ובעוטף בפרט״

     

    התאחדות חקלאי ישראל מברכת על הודעתו של נציג משרד האוצר היום בוועדת הכספים כי הפעימה השלישית של הורדת המכסים תיעצר ולא תצא לפועל כפי שתוכננה בינואר הקרוב. מדובר בהקלה משמעותית עבור חקלאי ישראל שנפגעו קשות בפעימות הראשונות. צר לנו שנדרש אירוע ביטחוני בסדר גודל שכזה, שהביא לפגיעה קשה בחקלאות, על מנת להביא להתפכחות חשובה זו. כעת, משנעצרה הפעימה השלישית, על המדינה לחזק ולשקם את החקלאות הישראלית על ידי עידוד השקעות ופיתוח שיביאו להגדלת התפוקה ולהורדת התלות של מדינת ישראל בייבוא.

     

    מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח: ״אני שמח שממשלת ישראל התעשתה והחליטה על עצירת הפעימה השלישית של הפחתת המכס על פירות וירקות שהייתה פוגעת בצורה אנושה בחקלאות הישראלית. זה הזמן להמשיך את את ההקלות עבור החקלאים הישראלים באמצעות הורדת האגרות וההיטלים על העובדים הזרים שנשארו בארץ ולהוריד את מחירי המים לחקלאות. זו העת של הממשלה להראות שהיא עומדת לצד החקלאים. נצחון על הטרור הוא חיזוק החקלאות בישראל בכלל ובעוטף בפרט״.

     

    מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אורי דורמן: בשעה טובה משרד האוצר נענה לקריאתנו לעצירת הפעימה השלישית של הורדת המכסים שהייתה פוגעת אנושות בחקלאות הישראלית בנגב המערבי, בצפון וחלקי הארץ כולה. ביטול הפעימה השלישית יחזיר מעט וודאות לענף החקלאות. אנו מקווים שבמקביל, יקבלו החקלאים את התמיכה הישירה שמגיעה להם כחוק על הפעימות הראשונות בנוסף למענקים מיידים שיסייעו בשיקום השטחים החקלאיים שנפגעו."

     

    לפרטים: דפנה כהן נוריאל, דוברת : 050-8482856 ; נועה קרן: 054-6332306
  • תקנון מצוי למושב עובדים 2023

    מצרפים לכם את עיקרי הנוסח הסופי של התקנון המצוי שהוכן בשיתוף עם רשמת האגודות השיתופיות ומעגן בתוכו הסדרים המתאימים לניהול חיי היום יום באגודה של ימינו.

     

    לקריאה לחצו כאן

     

    תנועת המושבים עומדת לרשותכם לכל שאלה או הבהרה. וכמובן לליווי כל אגודה המעוניינת לשנות את תקנונה.
  • מושב העתיד

    מוזמנים להאזין לפודקאסט בגלי צה״ל בנושא עתיד המושב המתחדש במסגרתו מראיין הכתב רמי שני את מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח ואת ד״ר לירון אמדור, חוקרת ממכון יסודות על עתיד המושב המתחדש.

     

    ניתן להאזין (מדקה 16:55) בקישור כאן
  • הפודקאסט של עולם הירושה

    מוזמנים להאזין לפרק נוסף בפרוייקט מיוחד של רשם הירושות הנקרא ״הפודקאסט של עולם הירושה״.
    מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח התמקד בפסק דין מעניין שעסק במחלוקת משפחתית סביב סעיף 114 לחוק הירושה הדן במי מהאחים מוכן ומסוגל לרשת את הנחלה ובשאלת הפיצוי בין אחים ״נטו״ או ״ברוטו״.
    הורשת הנחלה זו סוגיה משפטית ומשפחתית מורכבת בתחום הירושה בכלל ובעולם המושבים בפרט.
    הפודקאסט בוצע על ידי המראיינים עו"ד חגית קרני- רשמת לענייני ירושה במחוז חיפה ועו״ד מנחם פשטיצקי.

     

    הפודקאסט באתר רשם הירושות של משרד המשפטים וכעת אצלכם להאזנה בלחיצה בקישור כאן 
  • מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח על מבצע ׳עלות השחר׳

    קצר וקולע!

     

    מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח על מבצע ׳עלות השחר׳:

     

    ״הלחימה הזו הייתה שונה מסבבים קודמים ולא בגלל שהייתה קצרה. אלא בגלל שהציבור יצא בתחושה של שובע מהאירוע, בתחושה של הובלה וניצחון ולא כמגיבים ונגררים. דבר שאנחנו תושבי הדרום בפרט ואזרחי המדינה בכלל הרגישו עד כה בסבבים האחרונים, שהמערכה הסתיימה אבל לא יצאנו בה מנצחים.

     

    אנו פועלים כעת מול הכנסת והממשלה לקידום פיצויים ישירים ועקיפים לחקלאים ולתושבי המושבים שנפגעו במהלך הימים האחרונים. ומעל לכל, לחיזוק הקהילות במושבים ולחוסנה של הקהילה.

     

    אני גאה בצה״ל ובמערכת הביטחון ומודה לראש הממשלה, יאיר לפיד ושר הביטחון, בני גנץ על ניהול מערכה בת שלושת ימים למופת שהביאה לתוצאות למיגור יכולתו הצבאית של הג׳יהאד האיסלאמי ולתפיסה מול כלל ארגוני הטרור- שאנחנו כאן כדי להישאר ואנחנו אלה שנאצר את המילה האחרונה״.

     

    מכתב סיכום מבצע "עלות השחר" 

  • הרפורמה בכללי רשות המים - עדכון למושבים 7.6.2022


    מצ"ב מכתב מעמית יפרח מזכ"ל תנועת המושבים בנושא רפורמה בכללי רשות המים.

    לחצו כאן לקריאה

  • משבר גלובלי: כך המתיחות באוקראינה משפיעה ישירות על מחיר הקניות בסופר

     

    מוזמנים לקרוא את המאמר של מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח בנושא השפעת המצב באוקראינה על סל הקניות.

     

    האם ייבוא חקלאי בכל מצב? הכתבה המלאה כאן



  • השפעות משבר האקלים על החקלאות הישראלית

    מוזמנים לקרוא את מאמר הדעה של מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח שפורסם במעריב בנושא השפעות משבר האקלים על החקלאות הישראלית והצורך לטפל בו באופן מערכתי, תוך הבנת חשיבות שימור וחיזוק האספקה העצמית לבטחון המזון שלנו.

     

    לחצו כאן לקריאה
  • עמית יפרח נבחר למזכ״ל תנועת המושבים!

    ועידת תנועת המושבים הכ״ד בחרה היום את עמית יפרח למזכ״ל תנועת המושבים.

  • תנועת המושבים חגגה מאה שנות התיישבות מושבית בבית הנשיא

    תנועת המושבים חגגה מאה שנות התיישבות מושבית בבית הנשיא בהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הבוקר, יום שני, כ"ד באדר, 8 במרץ - לפרטים. 
  • החלטות שהתקבלו אתמול במועצת רמ״י

    אתמול התקיימה ישיבת מועצת רמ״י בה נדונו מספר נושאים הרלבנטיים למרחב הכפרי - לפרטים
  • הקלות משמעותיות בתיקון 116 במגזר הכפרי


    תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות: ההקפאה למשך שנתיים בתיקון 116 הינה מבורכת ותאפשר הסדרה ותמנע עוגמת נפש מיותרת: אנו מודים לשר המשפטים על ההבנה בצורך לקבוע מדיניות הסדרה ואכיפה שונה מעתה ואילך ועל הפגישות הרבות איתו ועם צוות משרדו בעניין.
    אנו מאמינים כי הקלות יאפשרו הסדרה של השימושים והתשלומים בתנאים טובים יותר מאשר אלו הקיימים היום.
    עם זאת, אנו ממשיכים לדבוק בעמדתנו כי יש להקפיא את תיקון 116 לחמש שנים לפחות ולא לשנתיים כפי שהוחלט.
  • החלטות מועצת מקרקעי ישראל מיום 2.11.2020


    מועצת מקרקעי ישראל קיבלה החלטה לפיה הורשה במשק המשפחתי (במושב) תהיה פטורה מתשלום דמי רכישה. עד לתיקון ההחלטה, הורשה לא הייתה פטורה מתשלום דמי רכישה, אלא אם כן נעשתה לקרוב, כהגדרתו בהחלטה. תיקון ההחלטה מאפשר אף הורשה למי שאינו קרוב, ללא תשלום דמי רכישה
  • מקדמים שיתוף פעולה בין תנועת המושבים למכללה האקדמית אחוה: ״מגבשים תכניות אקדמיות למרחב הכפרי

    פגישת עבודה ראשונה בין הנשיאה הנכנסת של המכללה האקדמית אחוה, פרופ׳ יפעת ביטון לבין מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח התקיימה היום בבית תנועת המושבים.
    במהלך הפגישה דנו בנושא שיתוף פעולה ופיתוח תכניות אקדמיות בין המכללה למרחב הכפרי וגיבוש תכנית עבודה אזורית משותפת.
  • שיפור תשתיות האינטרנט במושבים

    מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח הודה לשר התקשורת, יועז הנדל על חתימת אישור פריסת סיבים אופטיים (אינטרנט מהיר) בכל היישובים והמושבים ברחבי הארץ.
  • ממשיכים לטפל בסוגיית 116!

    שר המשפטים, אבי ניסנקורן כינס ערב ראש השנה את ראשי המרחב הכפרי- מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח, יו״ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג׳ג׳ וראש המועצה האזורית גזר, רותם ידלין יחד עם הגורמים המקצועיים במשרד- המשנה ליועמ״ש של הממשלה, ארז קמינץ, מנכ״ל רמ״י עדיאל שמרון ויועמ״ש רמ״י, מניה לייקין לדון בנושא סוגיית 116, השימושים החורגים במושבים.
  • פגישה בין מזכ״ל תנועת המושבים עו״ד עמית יפרח ושר התרבות חילי טרופר

    מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח נפגש השבוע עם שר התרבות, חילי טרופר בנושא קידום שיתוף הפעולה עם תנועת המושבים על אירועי מאה השנה למושב הראשון והנושאים העומדים על סדר היום של המרחב הכפרי.
  • יום הזיכרון לשואה ולגבורה

    השבוע אנו מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

    בכל שנה אנחנו חווים את היום בטקסים ממלכתיים ארציים ומקומיים בהשתתפות ניצולי השואה ובני משפחותיהם, שועי עולם, שגרירים, חסידי אומות עולם, מנהיגים ופוליטיקאים.

    השבוע כולנו נציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה אחרת, בסימן של "זוכרים מקרוב, מחבקים מרחוק".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים