תנועת המושבים קיימה סיור במועצה האזורית עמק המעיינות: "מובילים בחינוך ובטכנולוגיה , מצטיינים בחינוך"

ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין ערך סיור מיוחד למזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור במועצה במהלכו הכירו לעומק את כלל הנושאים שהמועצה נוגעת בהם- החינוך, התעשייה, החקלאות, הצמיחה הדמוגרפית והמצב הביטחוני באזור. אל הסיור הצטרפו ציון דקו, מנהל המו"פ החקלאי בעמק המעיינות, יעקב יהודה, מזכיר מושב ירדנה, רכזת שטח הצפון של תנועת המושבים, אורלי עמית, דוברת המועצה, אופירה שגב ודוברת התנועה, דפנה כהן נוריאל.


 

 

הסיור נפתח בחוות הרוח שבמעלה הגלבוע, טורבינות לייצור חשמל על ידי הרוח. חזי ליפשיץ, מרכז המשק של מעלה הגלבוע הסביר על הפרויקט הייחודי של האנרגיות המתחדשות בעמק וביניהן חוות הרוח – המיזם התיירותי שנבנה לצד חוות הטורבינות ופרויקט האגירה השאובה בגלבוע שצפוי להתחיל לפעול בסוף 2018. במצפה שמיר הצופה על כל האזור שם ביקרו לאחר מכן, הסביר ראש המועצה, יורם קרין על הפיתוח, ההתחדשות והאתגרים של המועצה והאזור. לאחר מכן נסעו ל'שלפים', שכונה חדשה מעורבת לדתיים וחילונים שקמה בין שני ישובים- שלוחות הדתי ורשפים החילוני.

משם נסעו ל'עידן טכנולוגי', מרכז טכנולוגי וחדשנות חינוכית אזורי המהווה מקום מפגש למאות ילדים, בני נוער צעירים ומבוגרים, יזמים ואנשי טכנולוגיות המאפשר לקחת את היוזמות הטכנולוגיות ולהגשים אותם יחד. המרכז קיים מזה שנתיים ובו כיתות לימוד, מעבדות ואולם ייצור ומלאכה לצרכי החינוך הטכנולוגי ומרכז הפיתוח. ראש המועצה, יורם קרין אמר: "מרכז זה הוא המהות של חזון המועצה האזורית – שילוב בין היחיד והיחד, בין הגשמת רעיונות ויוזמות תוך כדי שותפות. מדובר בסיפור הצלחה אזורי, בו כל אחד יכול לבוא ולממש את עצמו ואת החוזקות שלו".

במהלך הסיור, התארחו בבית ספר גלעד, בית ספר על יסודי, לחינוך מיוחד לבני נוער עד גיל 21 מכל אזור הצפון, בו לומדים כ- 90 תלמידים. אלכס קליין, מנהל בית הספר העושה את עבודתו מתוך תחושת שליחות אומר: התלמידים כאן לומדים לבגרות למרות הקשיים שחוו וחווים. אנו נותנים מקום לכל אחד ואחת מהתלמידים, כל אחד בדרכו ועם חזקותיו". תלמיד בית הספר תיאר: "היו לי קשיים רבים בחיים. כאן אני לומד מחשבים ואפילו עשיתי בגרות בביולוגיה" .

לאחר מכן נסעו ל"שער ירדן" לאזור בו בונים בימים אלו את הגשר אשר יחבר בין שני צדדי אזור התעשייה והתעסוקה הבינלאומי המשותף לישראל ולירדן.

הסיור הסתיים בחוות עדן, במו"פ החקלאי של המועצה. ציון דקו, מנהל המו"פ החקלאי בעמק המעיינות סיפר את סיפורה של החווה החינוכית, הראשונה מסוגה בארץ ובכלל, שקמה בלב המו"פ החקלאי והסביר כי מדובר במרחב הלמידה של כ- 700 תלמידים. מנהלת בית הספר מכוונת ללמידה וליצרנות. הם שותלים גינת ירק או תבלינים ולומדים חקלאות וסביבה.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור התרגש ואמר: "ילדים שנוגעים בחקלאות ואוהבים אותה זה מימוש החזון הציוני והערכים עליה אנחנו נשענים. זה גורם לחדוות יצירה ולטוב".

צור סיכם את הסיור והודה לראש המועצה, יורם קרין ולכל המשתתפים על הסיור המרתק והמושקע: "מועצה שיודעת לעשות חינוך ולהצטיין בו, להוביל טכנולוגיה ולהכשיר דור עתיד לחקלאות זו מועצה שתמיד תשאף ותצליח ותגדל ואני מברך על הפעילות הענפה שלכם".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים