איך כדאי לבצע הערכת שמאות לבית במושב?

רוצים לדעת איך לעשות הערכת שמאות לבית שנמצא במושב? המאמר הבא הוא בשבילכם!

הערכת שמאות

משפחות רבות שבתיהם ממוקמים במושבים מעוניינות לבצע שינויים בחייהם ולאפשר לבן ממשיך לבנות בית בתוך הנחלה, אחרים מעוניינים לרשום זכויות של השטח, למכור את השטח ולעבור לעיר ויש גם מושבניקים שמעוניינים לרכוש את הנחלה שסמוכה לשטח שלהם. כל הנושאים הללו הם סבוכים ומורכבים וכדי לבצע את הפעולות הנכונות, יש להיעזר באיש מקצוע שעוסק בתחום הערכת שמאות עם ידע רב והתמקצעות בנושאים המנהלתיים במושבים. זאת לאור העובדה שנדרשת התנהלות רבה מול מנהל מקרקעי ישראל.

 

רק מי שמכיר באופן רוחבי ומדויק את כל החוקים הקשורים לנושא הקרקעות במושבים, יכול לסייע למשפחות לבצע את הצעדים שהם מעוניינים לבצע וזאת בדרך חוקית תוך תשלום מלוא המיסים על פי קביעת המנהל. לאור העובדה ששמאי מנוסה מבצע מלכתחילה שמאות מקרקעין המשפחות יודעות מה צפי התשלום ומה יכלול התהליך הארוך של ביצוע השינויים בנכס על פי החלטתם. ברוב המקרים מדובר בהליך שאורך פרק זמן ארוך ונדרשת סבלנות רבה של הלקוחות, כיוון שהמנהל הוא גוף מסורבל בהתנהלותו היום יומית.

 

דוח מפורט של הערכת שמאות

בני מושבים שמעוניינים למכור את ביתם, לבצע היוון או שינוי כלשהו ברישום של הזכויות בקרקע, מחויבים בשלב ראשון להכין הערכת שמאות כדי לדעת את ערכו המלא של הנכס שלהם. שמאי מקרקעין מנוסה אשר מבקר בנכס בוחן את הנקודות האקוטיות הקשורות אליו ובהתאם לכך מכין דוח מפורט לגבי חישוב ערכו של הנכס.

 

הסקירה של הנכס מתחילה מתיאורו של המושב, המיקום האטרקטיבי שלו, כמו לדוגמה סמוך לכבישים מהירים או סמוך לעיר גדולה דבר שמאפשר למושבניקים ליהנות מכל העולמות, לגור בסביבת מגורים שקטה כפרית ופסטורלית ומצד שני מאפשר להגיע למקום העבודה או לקניות בעיר הסמוכה, תוך פרק זמן קצר.

 

הערכת שמעות כוללת סקירה גם על השכונה בתוך המושב שבה ממוקם הבית, מידע כללי על הבתים מסביב ועל המצב הסוציואקונומי של תושבי המקום. בהמשך דוח הערכת שמאות מופיע מידע על הבית עצמו. גודלו של השטח הבנוי, כמה חדרים הוא מכיל, מידע על המרפסות, המטבח, כמות חדרי האמבטיה, כמה קומות, סוג הגג ועוד. השמאי רושם מתי נבנה הבית ומהו מצבו הפיזי. כמו כן הוא מפרט את גודלה של החצר, אם קיימים מקומות חניה, גודלם של שטחי נחלה שאינם מנוצלים ועוד. אם קיימים שטחים חקלאיים כמו שדות מעובדים, גידולים, לולים, רפתות וכו', גם נושא זה יקבל משמעות רחבה בתוך הדוח.

 

בהמשך הסקירה יירשום השמאי מידע פיננסי על הסכמי מכר שבוצעו לאחרונה במושב זה ובמושבים סמוכים עבור מכירת שטחים זהים, או שטחים דומים.

 

הערכת שווי של הנכס במושב

לאחר שנבדקו כל הנושאים המעמיקים הקשורים לערכו של הבית והשטחים במושב, יכול שמאי המקרקעין לרשום הערכת שמאות סופית של ערך הנכס למכירה היום. הדוח המקצועי מסייע מאד לבני המשפחה כדי לקבל החלטה על הצעדים שבהם ינקטו.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים