אל המעיין – מעיינות בצפון שלא כדאי לפספס

מוכנים לטבילה בחיק הטבע? אם כן, אספו את הגדי הקטן ובואו אחריי אל המעיין.


הבילוי הקריר והמרענן ביותר בקיץ הוא זה שהטבע יצר במיוחד בשבילכם. מה יותר פשוט וטבעי מטבילה באחד ממעיינות ארץ־הצפון? כשהשמש קופחת ולוהט בחוץ וכשאתם לא מסוגלים לחשוב על פרידה מהמזגן – מעיינות הצפון מזמינים אתכם לטבול במימיהם הקרירים להדהים. מובטח לכם שברגע שתכנסו פנימה, כבר לא תרצו לצאת – לפחות עד שהשמש תשקע.

מוכנים לטבילה בחיק הטבע? אם כן, אספו את הגדי הקטן ובואו אחריי אל המעיין.

ברוכים הבאים אל ארץ המעיינות

פארק המעיינות שבעמק בית שאן מחכה לכם עם שפע מעיינותיו ושלל שכיות החמדה שבו גם בחום הלוהט. במיוחד בחום הלוהט! אז איפה אתם רוצים לטבול? רק תבחרו. תוכלו להגיע אל נחל הקיבוצים השופע במים ובו נקודות רבות שמנגישות את הטבילה והשחייה להנאת המבקרים. תוכלו למצוא לכם פינה שקטה ונעימה, להחנות את הרכב בסמוך ופשוט לצלול פנימה.

עין שוקק הקסום רק משתוקק שתגיעו אליו. זוהי בריכה גדולה שנוצרה ממי המעיין הנובעים. הבריכה מקורה בחלקה עוד מהימים העתיקים שבהם פעלו במקום טחנות קמח. המים צלולים, מענגים וקרירים, והמקום מוצל ונעים.

הנסיעה הקצרה אל עין מודע מלווה בנופי שדות העמק. אפשר להגיע ברגל, אפשר לרכוב על אופניים או לנסוע ברכב חשמלי כיפי וידידותי. כך או כך זוהי נסיעה שקטה ומענגת שמדגישה את יופיו של עמק בית שאן ושיאה – מימיו השוקקים של המעיין הנחמד מוקף האקליפטוסים – עין מודע. מובטחים לכם טבילה קרירה, פיקניק נחמד בצל העצים ומסלול טיול רגלי בחיק הטבע.

אל הירדן הגועש

מעמק המעיינות היפהפה נצפין אל עבר נהר הירדן ובפרט אל חמאם בנות יעקב סמוך לקיבוץ גדות. החמאם – כשמו כן הוא – שימש בימים עברו כמקום רחצה למקומיים. זהו מעיין מדהים ביופיו. מימיו צלולים, קרירים, הוא מוקף בצמחיה עבותה, ונודע במיוחד בבועות המסתוריות שמבעבעות בו, וריח הגופרית הקל שעולה ממנו. הטבילה בחמאם בנות יעקב היא חוויה ייחודית ומענגת שמחזירה את המבקרים אחורה בזמן לתקופה שבה הטבילות בחיק הטבע היו חלק מאורח החיים.

לא רחוק משם, בסמוך ל גשר אריק וחופה הצפוני של הכינרת נוכל למצוא מעיין המדהים ונסתר. הוא עד כדי כך נסתר שעדיין לא מצאו לו שם ראוי. אין לו שם אך הוא בהחלט קיים, מופלא, קריר ומדהים. אקליפטוס ענק שצומח על גדותיו, מסמן לכם שהגעתם. על אחד מענפיו משתלשלת נדנדת עץ שאיזה איש נחמד התקין להנאת המבקרים. איך מגיעים למקום המופלא הזה? צומת בית צידא ימינה אל דרך העפר. מיד בסמוך לגשר אריק הוא שם. ממתין לכם.

אי־שם בלב העיר

בא לכם לנסוע עוד קצת – אל צפת? אם כן, לא תתאכזבו. עין סיס בצפת מחכה לכם כחצי קילומטר מהכניסה הראשית לעיר. מדובר בבריכות עגולות הבנויות באבן טבעית, בלב האחו הירוק. הן רק מחכות שניכנס אליהן לטבילה אחרונה של סוף היום. עין סיס הוא חלק מ פארק עמק התכלת המופלא והוא משופע במעיינות, בוסתנים ושבילי טיול. חיק הטבע בלב העיירה הציורית הקסומה, צפת.

ביקור שנמשך ונמשך

הביקור במעיינות הצפון משלב טבילות מרעננות בשלל מוקדי מים קרירים ולינה כפרית קסומה בצימרים בצפון למשפחות . חופשה רטובה וקרירה מושלמת מתחילה כאן – בארץ הצפון. אז קדימה צאו לדרך. מחכים לכם.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים