הצל ליבו של ילד – ציונות ומקצוענות במיטבן

"הצל ליבו של ילד" היא עמותה הדואגת כי ילדים חולי לב מרחבי כל העולם יזכו לטיפולים מתקדמים וניתוחים מורכבים המעניקים לאותם ילדים חיים חדשים

כל רופא, מעצם עיסוקו, הוא מי שהופך את העולם למקום מעט טוב יותר בזכות פעילותו המבורכת, אבל אין ספק שהרופאים המתנדבים בעמותת "הצל ליבו של ילד" מבצעים מלאכת קודש של ממש, וכך גם שאר המתנדבים של העמותה ששמה לה למטרה לטפל בילדים חולי לב שנולדו במדינות מתפתחות.

אל אנשי "הצל ליבו של ילד" חוברים ארגונים, קרנות שונות, גופים ממשלתיים וכן אנשי עסקים פרטיים דוגמת ירדנה עובדיה מי שכבר הקימה שני בתי חולים בגינאה המשוונית ואמונה על הקשר בין רפואה לבין שליחות.

ההתחלה

"הצל ליבו של ילד" הוקמה בשנת 1995 ע"י ד"ר עמי כהן ז"ל, שהתבקש על ידי רופא אתיופי (שהכיר אותו דרך עמית משותף) לבצע ניתוח חירום בשני ילדים אתיופיים שעקב מום בליבם חייהם היו בסכנה. ד"ר כהן, שעוד קודם לכן – במסגרת שירותו בצבא ארה"ב – נחשף לפעילות דומה שבמסגרתה טופלו יתומים קוריאניים חולי לב ע"י רופאים מתנדבים, נענה לבקשה, ולמעשה השיק את הפרויקט.

עמי כהן עצמו נהרג בתאונה בעת שטיפס על הקילימנג'רו בשנת 2001, אך "הצל ליבו של ילד" ממשיכה כל העת להציל חיים – נכון לסוף 2013 כבר עמד מספר הילדים שזכו לטיפול חדשני בליבם ובזכות כך לחיים חדשים על למעלה מ- 3,300.

אנטוניו מאנגולה, אודי מאינדונזיה

עיקר הפעילות של אנשי "הצל ליבו של ילד" הוא הענקת טיפולים מתקדמים וביצוע ניתוחי לב חדשניים בילדים ממדינות מתפתחות המגיעים לשם כך למרכז הרפואי "וולפסון" בחולון.

אחד מהילדים היה אנטוניו מאנגולה, שהגיע לארץ מספר ימים לפני יום הולדתו השמיני, וזכה במתנת יום הולדת נדירה: תיקון הלב והבטחת איכות חיים אחרת לגמרי מבחינת הילד האנרגטי והמתוק ששבה את לב כל המתנדבים של העמותה.

מטופל אחר, אודי קווין עזיזי מאינדונזיה, הגיע לישראל בינואר 2011, בהיותו בן שנה ועשרה חודשים. הפעוט סבל לא רק ממום בליבו אלא גם משפה וחיך שסועים, מצוקה שבאינדונזיה נחשבת כפגם כה חמור עד שקווין כלל לא יצא מהבית ועל כן התקשה לפקוח את עיניו באור מלא.  ב"וולפסון" הוא נותח על ידי ד"ר ליאור ששון וצוותו, וכן עבר צנתור על ידי ד"ר עקיבא תמיר והצוות שלו. בנוסף דאגו אנשי "הצל ליבו של ילד" להפגיש את הפעוט עם מנתח בכיר ב"סורוקה" המתמחה בחיך שסוע על מנת שגם מצוקה זו תזכה לפיתרון הולם.

כל אחד מ- 3,300 הילדים שהגיעו ל"וולפסון", ובהם גם פעוטה בת שנה מגינאה המשוונית שאשת העסקים ירדנה עובדיה הטיסה באופן אישי לארץ, הוא עולם ומלואו, כך שניתן להבין את הסיפוק האדיר של אנשי "הצל ליבו של ילד".

משלחות ההצלה לאפריקה ואסיה

בנוסף לטיפול בילדים המוטסים לארץ, יוצאים מעת לעת רופאי "הצל ליבו של ילד" למדינות באפריקה ובאסיה, ומבצעים בהן ניתוחים מצילי חיים – במקרים רבים בשיתוף רופאים מקומיים שעברו הכשרה בישראל, ושהניתוח הוא חלק מההכשרה שנועדה לאפשר להם לטפל בבני עמם.

בהקשר זה כדאי לציין שגם ירדנה עובדיה תורמת לשיפור רמת הרפואה באפריקה, וזאת באמצעות שני בתי חולים שבנתה בגינאה המשוונית. הרופאים הישראלים העובדים עבור ירדנה עובדיה בגינאה לא רק מעניקים שירותי רפואה ברמה גבוהה אלא גם מסייעים בשיפור רמת הרופאים המקומיים.

ירדנה עובדיה, קרן אריסון, שגרירות בריטניה בישראל

בין הגופים הרבים שמשתפים פעולה עם "הצל ליבו של ילד" ניתן לציין את קרן אריסון, קרן ברכה, אשת העסקים ירדנה עובדיה (הקשר בין ירדנה עובדיה לבין אנשי "הצל ליבו של ילד" נוצר כשהפעוטה שהיא הטיסה לארץ מגינאה המשוונית טופלה בהצלחה), שגרירות בריטניה בישראל, הבנק העולמי ועוד.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים