מועדוני סנוקר במושבים

כל מה שרציתם לדעת על המהפך התדמיתי של מועדוני סנוקר ועל החוקים של המשחקים השונים המשוחקים על השולחן הירוק.

מועדוני סנוקר (או מועדוני ביליארד כפי שיש המעדיפים לקרוא להם) הם אחד הטרנדים הבולטים בשנים האחרונות, ומקום בילוי נחשק לבני כל הגילאים ולמגזרים מגוונים מאוד באוכלוסייה.

את רוב המועדונים בתחום ניתן למצוא, באופן טבעי, בערים הגדולות או בערים באופן כללי (כמו כל מקומות הבילוי) - אבל מסתבר שגם בלא מעט מושבים ניתן למצוא מועדון המציע בילוי איכותי זה.

 

מדוע הפכו מועדוני הביליארד לכה פופולאריים?

 

הסיבה העיקרית להפיכתם של מועדוני הביליארד לכה פופולאריים, עד שכאמור ניתן למצוא אותם גם בלא מעט מושבים, היא המהפך התדמיתי שהם עברו.

אם בעבר הם נתפשו כמקום בילוי של גורמים מפוקפקים, אפילו עברייניים משהו (שלא בצדק, אגב, שכן את השולחן הירוק ואת המשחקים השונים המשוחקים עליו הביאו לארץ החיילים הבריטיים בתקופת ימי המנדט), הרי שעם הזמן החלו לפקוד את המועדונים אוכלוסיות מגוונות יותר כולל עורכי דין, בעלי מקצועות חופשיים, נשים רבות, קהל מבוגר יותר ובאופן כללי התדמית השלילית פינתה מקום למציאות - שהתגלתה כחיובית מאוד.

גם המשחקים עצמם אותם ניתן לשחק על גבי שולחן הלבד המרשים הופכים את הבילוי במועדון סנוקר לטרנד מובהק: הם דורשים ריכוז גבוה, יכולות אסטרטגיות, קואורדינציה טובה וקשר יד-עין משובח, ובנוסף מייצרים שלל אינטראקציות חברתיות נעימות - כך שמדובר במשחקים מאתגרים וכיפיים גם יחד, וכן בכאלה המייצרים מתח נעים ותחרותיות מלהיבה.

הוסיפו לכך מוזיקה סוחפת, אוכל ומשקאות, וקל להבין מדוע מדובר בבילוי פופולארי.

 

איך משחקים את המשחקים השונים?

 

על שולחן הלבד הירוק ניתן לשחק סוגים שונים של משחקים, שלכולם כמובן מכנה משותף - המטרה היא הכנסת כדורים לחורים באמצעות חבטות מדויקות, וזאת על פי סדר מסוים ובהתאם לכללים ברורים.

המשחקים הפופולאריים ביותר הם פול אמריקאי המגיע בשתי גרסאות ( Eight Ball ו- N ine Ball ), ביליארד רוסי, קארמבול וכמובן סנוקר.

במשחק ה- Eight Ball החוקים הם כדלקמן:

על השולחן מונחים 15 כדורים: אחד שחור (שמספרו 8 ועל כן שם המשחק), 7 עם פס עליהם ועוד 7 ללא פס. שחקן אחד צריך להכניס את כל הכדורים עם הפסים והשחקן השני את כל החלקים, כשבכל מקרה יש להכריז לפני כל מכה איזה כדור מנסים להחדיר לחור ובסוף המשחק, לאחר החדרת 7 הכדורים הצבעוניים יש להכניס לאחד החורים גם את הכדור השחור.

הכנסת הכדור השמיני בטרם עת מובילה להפסד אוטומטי וישנם מצבים נוספים המובילים לענישה כלשהי (למשל מכה שלאחריה אף כדור לא פוגע באחת מדפנות השולחן).

במשחק ה- nine ball החוקים הם אלה:

על השולחן מונחים 9 כדורים ממוספרים מ- 1 עד 9 (בנוסף לכדור הלבן כמובן). המטרה היא להכניס לאחד החורים את כדור מספר 9, אולם ניתן לעשות זאת רק באחד משני המצבים הבאים: לאחר שכל הכדורים האחרים הוכנסו לחורים, או באמצעות פגיעה עקיפה בו אחרי שהכדור הלבן פוגע בכדור בעל המספר הנמוך ביותר מבין אלה הנמצאים על השולחן.

בכל מקרה בכל תור ניתן לכוון את הכדור הלבן רק אל הכדור הצבעוני בעל המספר הנמוך ביותר מבין אלה שעל השולחן (וכמובן לפגוע רק בו. הוא לכשעצמו יכול לפגוע גם בכדורים אחרים).

כשמשחקים סנוקר על השולחן ישנם 15 כדורים אדומים ועוד 6 צבעוניים בעלי ניקוד בין 2 ל- 7. שחקן שמצליח להכניס כדור אדום מקבל תור נוסף ובו הזדמנות להכניס לחור את אחד הצבעוניים (שמושב לשולחן מייד לאחר מכן). כל הכנסת כדור מזכה בניקוד בהתאם לערכו של הכדור (אדום שווה נקודה אחת). לאחר שאין יותר כדורים אדומים מכניסים את הצבעוניים ישירות, בסדר עולה - כששוב מקבלים ניקוד בהתאם לערכו של הכדור. מי שצבר יותר נקודות הוא המנצח.

 

למידע נוסף בקרו באתר רשת מועדוני הביליארד הגדולה בישראל - לינקולן ביליארד:  http://www.lincoln.co.il/

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים