מושבים בצפון - לגור בתוך חלום

רבים מהרהרים אודות מעבר לאחד המושבים בצפון ומתלבטים אם כן או לא - מי שמממש את החלום נהנה מאיכות חיים חסרת תקדים !

מבוגרים רבים , כשהם נשאלים מהו חלומם הגדול , עונים שהם מפנטזים על בית במרחב הכפרי . החלום רווח במיוחד בקרב בני ה -30 פלוס שהם כבר בעלי משפחות או מתכוננים להקים אחת בקרוב , ולא מעט ישראלים הופכים אותו לאפילו יותר ענייני ומוסיפים שהם רוצים שהבית שלהם יהיה וילה , ושהוא ימוקם באחד המושבים בצפון הארץ .

 

הכמיהה לפסטורליה

 

לא בכדי הפכה משאלת הלב להיות בעל בית פרטי יפה במושבי בצפון לחלומם של הישראלים בעלי המשפחות שמדמיינים את ימיהם באופן שהוא יותר פסטורלי , כנראה , מחייהם של בעלי משפחות וילדים בעיר בכלל ובערים גדולות דוגמת תל - אביב בפרט .

מספר שנים אל תוך עידן שנות האלפיים כבר ניכרת המגמה הברורה מאליה של הערים לגדול , להפוך ליותר ויותר מנוכרות וקשות , בטוניות , צפופות וסובלות מזיהום אוויר . אך המרתיע מכל - באופן פרדוכסלי שכן האם לא מספיקים זיהום האוויר , הצפיפות והיעדר הריאות הירוקות כדי להרתיע ? - הוא העניין הכספי . אמנם לכאורה בעיר הגדולה היצע המשרות וכן מגוון אפשרויות העבודה רב בהרבה מזה המוצע בפריפריה , ואולם בפועל המצב מעט שונה .

זה נכון , במושבים בצפון אין בנייני משרדים עצומי ממדים שבהם ניתן למצוא עבודות פקידותיות או משרדיות שונות ומשונות לעבוד בהן בין 9 ל -14 שעות ביממה , ואולם בפועל בעיר קיים מצאי דל של עבודות טובות שבהן משתכרים היטב ובכבוד , שכר המאפשר את המגורים המאוד יקרים בעיר , מה גם שעל כל משרה פנויה קופצים רבבות מעוניינים שחלקם הארי מוכשר - מדי לעבודה . מצב זה יוצר אבטלה אורבנית וכן תופעה עוד אפילו בעייתית יותר , אולי , והיא מועסקים שעבודתם אינה מספקת ואינה מביאה לידי מיצוי את כישוריהם ותחומי ההתמחות שלהם .

 

אם כבר קשה אז לפחות במושבים בצפון

 

כאן נכנסת לתמונה המחשבה על הגשמת חלומות . כפי שכבר ציינו רבים חולמים על העתקת מקום מגוריהם למושבים בצפון , אבל מעטים מבינים שהגשמת החלום נמצאת למעשה בשליטת כל אחת ואחד מאיתנו . בתקופה זו , שבה כל עירוני חש את נטל העבודה שמחייבת את רוב בני האדם להקדיש יותר ויותר שעות במשרד וגם בבית שכן האמצעים הטכנולוגיים השונים משמשים גם למטרתה עבודה אחרי שעות העבודה , מתחילה רמת החיים ואיכות הסביבה בה אנו גרים להיות חשובה . שכן , מילא שהעידן הנוכחי מצריך עבודה כה מאומצת , לו לפחות ידענו שילדינו גדלים בסביבה ירוקה ונעימה , בחברה איכותית , בלב הטבע , היכן שהנוף פותח את הלב , איפה שניתן לראות באקראי ארנבת או חוגלה , לגדל כלב , לקטוף פירות במטעים , לטייל בשבתות עם אופניים מבלי לנסוע לפני כן באוטו לאיזה פארק גדוש משפחות ולהמתין שעות לחנייה בעבור הבילוי .

לפתע אדם קולט שאולי ייאלץ לנסוע רחוק אל מקום עבודתו וממנו לביתו , אבל אם יגור באחד מהמושבים בצפון יהיה לפחות מוקף באיכות חיים גבוהה שעשויה לגרום לו ולבני משפחתו סיפוק רב ולהעניק הרבה נחת .

 

השבוע אולי יהיה עמוס בנסיעות ועבודה ( לא בשונה מכפי שהוא כשגרים בעיר ), אבל שבת במושב זאת כבר אופרה אחרת לגמרי . מי שרכשו , או אפילו שכרו , נחלה באחד ממושבי הצפון פנויים בסופ " ש ליהנות מפעילויות שעירוניים יכולים רק לדמיין ( או לאחוז בהן כחלום מתסכל ולא ממומש ) - לעסוק בחקלאות או בגינון , לשבת על ערסל בחצר המלבלבת וליהנות ממשב אוויר צח , לאפשר לילדים להתרוצץ בחופשיות אנה ואנה , להזמין אורחים לגינה הפרטית , להשוויץ בריבה שמכינים מעלי ורדים שמגדלים לבד , ועוד ועוד . איש איש לפי העדפותיו ואשה אשה לפי בחירתה ושאיפותיה .

איך שלא יהיה , הבחירה בחלום והגשמתו יתרמו בוודאות לבריאות הנפש והרוח , ויחד עם זאת, מקום המגורים החדש במושב בצפון יתגלה מהר מאוד כחלום שבכדי להגשימו היה צריך רק להחליט , ליזום ולבצע . בהצלחה !

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים