נחלה קרקע שהיא נכס

בין אם אתם מעוניינים לרכוש נחלה לשימושכם האישי ובין אם אתם מעוניינים לרכוש נחלה בתור השקעה כלכלית, חשוב שתדעו שהאמירה : נחלה קרקע שהיא נכס היא אמירה נכונה ומשמעותית.

 

מהי נחלה

כדי שנבין מה הופך את הנחלה לנכס כל כך משמעותי , כדאי שנבין ראשית מהי ההגדרה החוקית של נחלה. לפי החוק הישראלי, נחלה היא "מקרקעי ישראל שהינם קרקע חקלאית, בגודל שנקבע על ידי שר החקלאות בהתייעצות עם הרשות לתכנון במשרד החקלאות, המיועדת למתיישב לצורך מגוריו ופרנסתו מהמשק החקלאי שפותח או יפותח בה


מה זה אומר בעצם? זה אומר שנחלה היא קרקע אשר מיועדת לשני שימושים : מגורי החקלאי ולצרכי פרנסת החקלאי מהמשק. מי קובע את גודל הנחלה ולפי אילו קריטריונים? שר החקלאות הוא זה שקובע את גודלה, והקריטריונים לקביעת הגודל של כל נחלה הם גם הצרכים החקלאיים וגם גודל השטח שנחשב למספיק על מנת לספק פרנסה חקלאית לחקלאי ומשפחתו.

 

עם זאת, ניתן לראות התאמה בין גדלי נחלות לבין מיקומן של הנחלות ברחבי הארץ. ככל שהנחלה ממוקמת קרוב יותר למרכז הארץ, שטחה יהיה מצומצם יותר לעומת נחלות אשר ממוקמות בפריפריה הצפונית או הדרומית של המדינה. גודלן הממוצע של נחלות במרכז הארץ נע סביב שלושים דונם, ואילו גודלן של נחלות הממוקמות בפריפריה נע בטווח שבין שישים למאה ועשרים דונם. הבדל משמעותי. כך או כך, גדולה או קטנה, נחלה היא קרקע שהיא נכס.

 

כל נחלה מחולקת לשלוש חלקות משנה ולכל אחת מהן ייעודים שונים. לרוב, חלקת המשנה הגדולה ביותר תהיה זאת אשר מיועדת לחקלאות. חלקת משנה נוספת המיועדת לעיבוד חקלאי היא החלקה אשר אינה בבעלות פרטית של בעל הנחלה אלא מהווה חלק יחסי ברכוש המשותף של אגודת הישוב בו נמצאת הנחלה. חלקת המשנה השלישית היא בבעלות פרטית והיא מיועדת למגורי החקלאי ומשפחתו, מבני משק ועיבוד חקלאי.


נחלה קרקע שהיא נכס משפחתי

 

כאשר אתם רוכשים נחלה ביו אם נחלה חקלאית או נחלה למגורים במושבים שונים, אתם יודעים שרכשתם נכס שישרת את משפחתכם למשך שנים ארוכות. הנחלה מספקת לכם דברים רבים. היא מספקת לכם פרנסה, בשל השטחים לעיבוד חקלאי. תוכלו לעבד את אדמת הנחלה בדרכים שונות. בין אם מדובר בשדות תבואה, פרדסים של פירות הדר, כרמים של ענבים, מטעי עצים נושאי פרי, רפתות של פרות חולבות, דירים של עזים וכבשים, חממות לגידול ירקות, פרחים, וכדומה, האפשרויות לפרנסה מהשטחים החקלאיים של הנחלה הן מרובות.

 

בנוסף, הנחלה מספקת לכם שטח מספק לבניית בית חלומותיכם ויתכן שתוכלו גם לבנות בה את בתיהם של ילדיכם. וגם לפני שתבנו בה את הבתים בם יחיו ילדיכם ויגדלו את הנכדים שלכם ממש לידכם, רק חשבו על כל היתרונות של לחיות בנחלה. הילדים שלכם יזכו לחיות באווירה ירוקה, באויר הצח, בלי כבישים ותנועה סואנת, זיהום אויר ורעש החיים העירוניים. תזכו לחיים קרובים לאדמה, בקרבת חיות משק, ילדות ממש כמו של פעם. נחלה מאפשרת לכם לבנות בית מרווח, שונה מכל הדירות שתוכלו למצוא בתוך הערים. לא עוד חדרים קטנים, צפיפות וחוסר מקום. נחלה מאפשרת בניית בית חולמות בדיוק כפי שרציתם מאז ומתמיד. לזה אנו מתכוונים כשאנחנו אומרים : נחלה קרקע שהיא נכס.

 

בנוסף, כמו שבוודאי גיליתם, נחלות הן נכסים מבוקשים מאד בשוק וערכן עולה עם השנים. כך שגם מהבחינה הכלכלית, נחלה היא קרקע שהיא נכס משמעותי, שלא רק שהוא מניב רווחים ברמה היומיומית, אתם גם תוכלו למכור אותו בעתיד ברווח גדול.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים