התרומה של ניר גלילי מנכ"ל סונול למושבים בישראל

כיצד תרם תת אלוף ( במיל ) ניר גלילי למושבים בישראל במסגרת תפקידו הצבאי וכיצד הוא ממשיך לסייע להם לאחר שחרורו מצה " ל ?

הרזומה של תא"ל (במיל.) ניר גלילי - הן במסגרת שירותו הצבאי והן לאחר מכן בשוק האזרחי - מרשים מאוד באופן כללי ובפרט ניתן למצוא תרומה של ממש למושבים הרבים הפזורים ברחבי הארץ, ואך טבעי שכך הדבר שכן גלילי עצמו הינו חבר מושב - מושב ביצרון (אחד המושבים המצליחים בדרום מישור החוף אשר הוקם כבר ב-1935, שוכן בין גדרה לאשדוד ובסמוך לקבוצת יבנה ולגן יבנה ושמו ניתן לו מתוך פסוק מפורסם בספר זכריה). תא"ל במיל' גלילי לוקח חלק פעיל במיוחד בחיי מושב ביצרון ולזכותו נזקפת פעילות רחבת היקף, הן במסגרות החברתיות השונות והן במסגרת המאמץ המתמשך של חברי הישוב לאפשר בו הרחבות קהילתיות אשר תרמו רבות לחוסנו החברתי והכלכלי של ביצרון. כאמור לגלילי תרומה רבה לא רק למקום בו הוא חי אלא למושבים באופן כללי.

 

 

לוחם  ומפקד  מוערך

 

כיליד שנת 1955 גלילי שייך לדור שמעט לאחר הגיוס מצא עצמו נלחם במלחמה הקשה מכולן, מלחמת יום כיפור. עוד קודם לכן הספיק ניר לעבור את ההכשרה הבסיסית של חיל השריון אליו שובץ וכן קורס מט"קים (מפקדי טנקים) כך שכשפרצה המלחמה בסתיו 1973 הוא פיקד על טנק. באופן טבעי לא רק המושבים באזור רמת הגולן שם לחם גלילי חייבים לו (ולחבריו ושאר לוחמי צה"ל) חוב רב אלא גם מושבים בכל רחבי הצפון ובעצם כולנו חיים כאן לא מעט בזכות אותם גיבורים. 9 שנים מאוחר יותר יצא צה"ל לכבוש את דרום לבנון במסגרת מה שכונה בתחילה "מבצע שלום הגליל" ולאחר מכן הפך למלחמת לבנון הראשונה. במלחמה זו שימש ניר גלילי כסמג"ד בחיל השריון (סגן מפקד גדוד 195 של חטיבה 500 - החטיבה שלמפקדה התמנה ממש לפני פרוץ מלחמה זו האלוף דורון רובין). אחד הקרבות הדרמטיים ביותר בהם השתתף ניר גלילי במלחמת לבנון הראשון התנהל בעין זחלתא (שם נתקלו הכוחות בכוח סורי גדול מאוד ורב עוצמה), וכמו כן הוא היה בין הראשונים שהגיעו עם חטיבה 500 לכביש דמשק-ביירות ומאוחר יותר לבירת לבנון עצמה. תפקידים נוספים אותם מילא גלילי בהצלחה היו מג"ד 430 ומח"ט 500, וגם במסגרתם כמובן העניק ביטחון אמיתי לתושבי המושבים, הקיבוצים והערים בצפון ובאזורים אחרים בישראל וכן את היכולת לנהל חיים רגילים ומלאים גם בתקופות מתוחות. תפקידו האחרון בצה"ל היה מפקד מל"י (המרכז הלאומי לאימונים ביבשה, שמו החדש של בסיס האימונים הגדול ביותר של זרוע היבשה, אשר בעבר היה מכונה באלי"ש ואשר ממוקם בצאלים). בתפקיד זה, אגב, החליף גלילי את לא אחר מאשר משה (בוגי) יעלון שבהמשך הפך כידוע לרמטכ"ל ולשר ביטחון, וכמובן שגם בו תרם לא מעט לבטחונה של מדינת ישראל וכן הקפיד לטפח יחסי גומלין מיטיבים עם המושבים בסביבת הבסיס ובנגב באופן כללי.

 

 

הקריירה  האזרחית  הענפה  של  ניר  גלילי

 

גם לאחר שחרורו מהצבא ובמסגרת התפקידים השונים שמילא הקפיד ניר גלילי להפגין רגש חם כלפי המושבים ואף תרם לפיתוחם בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף. התפקידים העיקריים שמילא תא"ל (במיל.) גלילי היו מנכ"ל חברת השכרת הרכב הגדולה בארץ "שלמה sixt" ולאחר מכן מנכ"ל חברת הדלק המוכרת סונול. דוגמה אחת לתרומה של גלילי היא ההחלטה שלו כמנכ"ל סונול לפתוח עוד חנויות נוחות גם באזורי הפריפריה, כולל מיני סופרים שכלל לא מוכרים דלק, לרווחת תושבי אותם אזורים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים