מושב או עיר - היכן ממתין לכם הבית הבא שלכם?

אנחנו חיים בזמנים מבלבלים: בעוד שנראה כי הדור הצעיר מעדיף שלא להמשיך בדרכי אבותיו במושבים ובקיבוצים, דווקא ילידי הערים הם אלה ששואפים לגור בסביבות הכפריות הירוקות...

אנחנו חיים בזמנים מבלבלים: בעוד שנראה כי הדור הצעיר מעדיף שלא להמשיך בדרכי אבותיו במושבים ובקיבוצים, דווקא ילידי הערים הם אלה ששואפים לגור בסביבות הכפריות הירוקות, לשכור ולרכוש בתים בהרחבות קיבוצים, לשכור בתים במושבים וליהנות מהשקט והשלווה שמלווים את צורת החיים הכפרית והרגועה. לחיים ה"ירוקים" ישנם יתרונות רבים, במיוחד אם אתם הורים לילדים ובריאות הפיזית והנפשית חשובה לכם. הסביבה שאיננה אורבנית מעניקה לילדים מסגרת תומכת ואוהדת ומהווה בסיס בריא לצמיחתם והתפתחותם, באווירה שהיא נטולת לחצים, פיח וזיהום אוויר עירוני.

 

סאון ושאון מסביב לשעון

מצד שני, גם לערים הגדולות (כן, למרות הפיח והשאון הבלתי פוסקים) ישנם יתרונות משלהן, שכן הן מציעות לכם הכל על מגש של כסף, במבחר גדול ובמגוון המתחדש בכל יום. אם, למשל, כאשר אתם גרים בישוב כפרי תצטרכו להיאלץ להסתפק בגן הילדים, קופת החולים או בית הספר הקרוב לישוב שלכם, בעיר תמצאו מבחר של כל אחד מהם, על שטח מרובע קטן יחסית ובתחבורה נגישה ותדירה. כך, לדוגמה, דירות למכירה בקריות תהיינה בקרבה רבה יותר למוסדות ושירותים חיוניים, מאשר משקים במושבים חקלאיים בכל אזור בארץ. הגרים בדירות כאלו יוכלו ליהנות מהשירותים העירוניים המקומיים, משירותי מוסדות ציבוריים ומוסדות חינוכיים בקריות השכנות ואף בעיר חיפה. קרבה זו, השפע הגדול והתחבורה הציבורית הרציפה והתדירה שישובים עירוניים מציעים לגרים בהם, מייתרות, ברוב המקרים, את רכישתו ואחזקתו של רכב משפחתי, וכך, זוכות הערים בנקודת זכות נוספת לטובתן במאזן הכולל של מי שחפץ לקצץ בעלויות ובהוצאות ככל שניתן.

 

ירוק או אפור - חייבים לבחור?

כפי שניתן לראות, הבחירה במיקום המגורים הינה אינדיווידואלית ומבוססת על סולם העדיפות של כל אדם, זוג או משפחה באופן פרטני. ישנם כאלה מאיתנו, אשר ישימו את איכות החיים, האוויר הצח והסביבה הירוקה בראש סדרי העדיפויות שלהם, ויעדיפו לגור בקיבוצים או במושבים, תוך כדי שהם מוותרים על קריטריונים מסוימים. לעומתם, אחרים, יעדיפו לחיות בסביבה עירונית, בקרבה למבחר שירותים, מוסדות, חנויות ומרכזי קניות, וגם הם, קרוב לוודאי, יאלצו לוותר על חלק מהקריטריונים ולהחליפם באחרים, חשובים להם יותר.

 

אוחזים במקל משני קצותיו

אולם, הדרישה של השנים האחרונות הצמיחה סוג נוסף של סביבת מגורים: שכונות מגורים ירוקות, הנמצאות בליבן של הערים או בשוליהן. שכונות אלו עונות על ההעדפות הירוקות, מצד אחד, ומצד שני, הן אינן ממקמות את הגרים בהן בישוב מרוחק שאליו מגיעה תחבורה ציבורית לעיתים רחוקות. דיירי שכונות אלה נהנים מכל השירותים העירוניים של העיר בה הן נכללות (כשפע מקומות תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי קניות, חנויות אינסטלציה ומסעדות מכל הסוגים) וגם זוכים לגור בסביבה ירוקה ומטופחת. פרויקטים כאלה, המציעים דירות למכירה בקריות , בנס ציונה, בראשון לציון, ובעצם, בכל עיר שמתייחסת לתושביה ברצינות, הולכים ומתרבים ומסייעים לנו שלא להיות מוכרחים לבחור בין ירוק לאפור.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים