לימודי קולנוע למושבניקים

עבור מושבניקים לימודי קולנוע הם קרש קפיצה לחיים מרתקים שיביאו לידי ביטוי את תפישת העולם הייחודית שלהם . איפה אפשר ללמוד קולנוע ומה כוללות תוכניות הלימוד השונות ?

פעם כל המושבניקים ידעו איך ייראו חייהם, שהרי הנחלות במושבים ואיתן הפעילות החקלאית והידע המקיף בתחום עברו מדור לדור. אבל הזמנים השתנו וכיום מושבניקים רבים מגשימים את עצמם בתחומים אחרים - דוגמה טובה לכך היא יצירת סרטים, כשבאופן טבעי מושבניקים שפונים אל מסלול של לימודי קולנוע מביאים ליצירות שלהם את האישיות הייחודית שלהם שהתגבשה במושב, שללא ספק מהווה צורת חיים יוצאת דופן שמובילה להתגבשות אישיות שכזו.

 

 

למה כדאי ללמוד קולנוע ?

הקולנוע הוא ללא ספק האמנות הבולטת ביותר בתחילתה של המאה ה-21.

אמנם מדובר באמנות צעירה ביחס לציור, פיסול, צילום, מוזיקה או מחול, אבל הדומיננטיות של השילוב בין המסך הגדול, הקול, התמונה והתנועה הפכה את הקולנוע גם לצורת בילוי פופולרית במיוחד וגם לאמנות משפיעה מאוד (הן בזכות ההגעה לקהל רחב והן בזכות היכולת להעביר מסרים בדרכים אפקטיביות מאוד).

רוב המושבניקים, שבהתאם למקום שבו גדלו, מתאפיינים בתפישת עולם מגובשת ורחבת היקף, ובדעתנות גבוהה, ועבורם הקולנוע הוא דרך מעולה להציג את הערכים בהם הם מאמינים לקהל מגוון ורחב.

בנוסף לימודים בתחום הקולנוע הם פתח לקריירה מתגמלת, ובעיקר מספקת עד מאוד בזכות האפשרות להביא את עצמכם לידי ביטוי.


 

איפה מוצעים לימודים בתחום הקולנוע ?

לימודי קולנוע מוצעים ע"י אוניברסיטת תל אביב, במכללה האקדמית בית ברל, במכללת ספיר (בשילוב עם לימודי טלוויזיה), באוניברסיטה הפתוחה (במסגרת לימודי תקשורת), בסמינר הקיבוצים (גם כן במסגרת לימודי תקשורת), בבית הספר לאמנות קמרה אובסקורה, בבית הספר לאמנות מנשר, בבית הספר הירושלמי הנודע סם שפיגל, במכללת תל חי, בבית הספר "מעלה" שמיועד בעיקר לציבור הדתי וישנם גם לימודים ממוקדים (למשל קורסים המכשירים תסריטאים, צלמים, אנשי סאונד וכו').

 

 

מה כוללים לימודי הקולנוע ?

באופן טבעי ישנם הבדלים בין לימודי קולנוע במוסד לימודים אחד לבין לימודי הקולנוע במקום אחר, אבל ככלל כוללים המסלולים השונים 4 מרכיבים עיקריים:

* קורסים תיאורטיים העוסקים בתולדות האמנות, בזרמים שונים בעולם מרתק זה, במגמות חשובות ובאופן כללי הופכות את הסטודנטים לאמנים בעלי אישיות מובהקת ורצון להביא אותה לידי ביטוי.

  

* קורסים תיאורטיים בתחום הקולנוע - היכרות מעמיקה עם האסתטיקה של סרטים שונים, דרכי מבע קולנועיות, אלמנטים תסריטאיים חשובים, ידע רלוונטי לגבי צילום, סאונד, עריכה ושאר מיומנויות רלוונטיות, ועוד.

* התנסויות מעשיות ביצירת סרטים מכל הסוגים (תיעודי, דרמה, קומדיה וכו').

* סדנאות אמן - קבלת ידע וכלים והשראה מקולנוענים ואמנים מפורסמים

בין הקורסים הנלמדים במסגרת לימודי הקולנוע: מבוא למוזיקה בקולנוע, מבוא למחשבה דוקומנטרית, הקלטות בשטח, עריכה מתקדמת, בימוי שחקנים ועוד (הדוגמאות לקוחות מתוך תוכנית הלימודים לתואר ראשון בקולנוע של המכללה האקדמית בית ברל; במוסדות לימוד אחרים ייתכנו קורסים בעלי שמות שונים, אבל העקרונות לפיהם בנויות התוכניות דומים).

 

עוד חשוב לציין שישנן תוכניות המובילות לתואר ראשון ואחרות שבסופן הבוגרים מקבלים "רק" תעודה המעידה על לימודי הקולנוע. באופן כללי מדובר בתחום שכדי להצליח בו נדרשים כישרון, רצון להוכיח את עצמך, נחישות וכמובן גם הכשרה מקצועית מעמיקה, ולאו דווקא תעודה כזו או אחרת, אם כי תואר ראשון עשוי לפתוח דלתות נוספות בשוק התעסוקה.


אפשרויות תעסוקה נוספות לבוגרי לימודים בתחום הקולנוע

אמנם תעשיית הקולנוע בארץ מתפתחת בקצב מואץ, וישנן יותר ויותר אפשרויות עבודה בתחום לבוגרי לימודי הקולנוע במסלולים השונים, אולם גם כך תמיד כדאי שתהיינה עוד אפשרויות תעסוקתיות.

דוגמה לכך היא מסלול הלימודים של מכללת בית ברל, שמעניק הן תואר ראשון בקולנוע והן תעודת הוראה, כך שבוגריו יכולים לא רק ליצור קולנוע אלא לעבוד גם כמורים לקולנוע - דרך נוספת להביא את עצמם לידי ביטוי ולהעביר ערכים ראויים לדור הבא כמו גם לעורר אצלו את חדוות היצירה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים