דגשים לרכישת נדלן במושב במחיר אטרקטיבי

היקף המשכנתאות שניתנות ע"י הבנקים עומד על 4-5 מיליארד ש"ח בחודש, כשבכל שנה עשרות אלפי ישראלים מקבלים הלוואה בסכום של כמה מאות אלפי שקלים, לטווח ארוך, לצורך רכישת דירה. יחד עם זאת, גם במצב שכזה שבו ישנה פעילות שוקקת בשוק המשכנתאות, ישנם גם לא מעט מסורבי משכנתאות, כלומר אנשים שהבנקים לא מוכנים לסייע להם לרכוש נכס, וזאת מסיבות שונות. במקרים אלה אחת האופציות המומלצות היא רכישת נדלן במושב במחיר אטרקטיבי, כך שבעצם מתייתר הצורך בקבלת סיוע מהבנק, ועוד כדאי לקחת בחשבון את האופציה של ייעוץ משכנתא למסורבים שבחלק מהמקרים מצליח לשנות את החלטת הבנק ולהפוך את הסירוב לאישור.

היתרונות של נדלן במושב

כאמור לכל מי שבקשתו לקבלת משכנתא נענתה בתשובה שלילית - בין אם עקב היסטוריית אשראי בעייתית, בין אם עקב רמת הכנסות לא מספיק גבוהה, בין אם עקב גיל מבוגר ובין אם מכל סיבה אחרת (אגב, מחקרים גילו שלגרושים ולגרושות למשל קשה יותר לקבל משכנתא גם אם רמת ההכנסות שלהם נאותה) - ישנה האופציה של קבלת ייעוץ משכנתא למסורבים וסיכוי בכל זאת לקבל משכנתא. במקביל ישנה גם האופציה של ניתוק התלות בבנק ומציאת נדל"ן במחיר אטרקטיבי, ומבחינה זו בתים במושבים הם נכס מצוין בעל יתרונות רבים נוספים. ראשית, החיים במושב מתאפיינים באיכות גבוהה במיוחד, בין אם אתם רווקים ובין אם אתם בעלי משפחה (גם אם הילדים קטנים וגם אם כבר גדלו), והרי בסופו של דבר זוהי בעצם המטרה של כולנו, חיים נעימים ושלווים. בנוסף קל יחסית למצוא נכס משובח באחד המושבים הרבים הפזורים בארץ, שכן המדינה - גם כדי להקל על מצוקת הדיור וגם כדי לסייע לחברי המושבים להתמודד עם המציאות המשתנה - מאפשרת בנייה למגורים על חלק מהנחלות החקלאיות. בדרך זו אתם גם זוכים להתחלה חדשה באמת, במקום שונה מזה המוכר לכם, בעל אופי אחר לגמרי, כשיש לכם בחירה בין מושבים במרכז הארץ לבין אלה הממוקמים בדרום או בצפון.

מה חשוב לבדוק לפני שקונים בית במושב?

רכישת בית במושב היא כאמור קרש קפיצה לחיים עם איכות אמיתית, אבל חשוב לבצע את העסקה באופן מושכל. בפרט יש לוודא שהבית נבנה על שטח שאכן אושר לבנייה למגורים וקיבל את כל האישורים של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל). ישנם מקרים שבהם בוצע שימוש חורג בשטח מתוך נחלה חקלאית, ואם הנושא לא הוסדר מול רמ"י, קניית הבית עלולה להעמיד אתכם במצבים לא נעימים. כשישנם כל האישורים הנדרשים, מומלץ לפנות שוב בבקשה לקבל משכנתא, בין אם על בסיס ייעוץ משכנתא למסורבים ובין אם על בסיס העובדה שמדובר בנכס אטרקטיבי שעשוי לגרום לבנק לשנות את עמדתו - כך או כך מדובר בקנייה משתלמת מאוד מבחינתכם.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים