ערן פולק מספר על ההבדלים בין בניית בית דירות בעיר לבית פרטי במושב

במה בנייה של בית פרטי במושב נבדלת מזו של בניית בית דירות בתוך עיר? קראו כאן את ההסברים שנותן בנושא ערן פולק. 

אחת המגמות היותר משמעותיות בשוק הנדל"ן כיום היא בנייה במושבים. מגמה זו היא תוצאה של שני גורמים רבי עוצמה שחברו יחד: מהצד של ההיצע, הסיבה היא שבמאה ה-21 קשה מאוד, ואולי אפילו כבר בלתי אפשרי, להתפרנס מחקלאות בלבד, ועל כן בעלי נחלות מעדיפים למכור חלק מהן לטובת בנייה - דבר שהפך אפשרי בעקבות החלטה 979 של רשות מקרקעי ישראל ואישורה של החלטה זו בבג"צ, וכן התיקון לתמ"א 35 שאושר ב-2015 ע"י ולנת"ע (ועדת משנה לנושאים תכנוניים עקרוניים, גוף אשר מייעץ למועצה הארצית לתכנון ולבנייה). מהצד של הביקוש, הסיבה להתרחבות הבנייה במושבים היא הרצון של רבים מאיתנו לחיות חיים עם איכות אמיתית, הרחק מההמולה האורבנית, הצפיפות והאינטנסיביות המתישה של החיים בעיר. מושבים מספקים חיים שקטים, נעימים, מוקפים בירוק ובטבע, והכל במרחק לא רב ממוקדי תעסוקה ובילויים, כך שמדובר בשילוב שמושך אליו רבים.


באופן טבעי ישנם הבדלים משמעותיים בין תכנון דירה בבניין בעיר לבין הקמת בית פרטי במושב, ומי שמפרט אודות ההבדלים הוא ערן פולק.

 

 

בית בהתאמה אישית

 

אחד היתרונות המשמעותיים של בניית בית במושב על פני דירה בבניין בעיר היא הגמישות המרבית שמאפשר בית במושב. בעידן שבו כולנו כבר מבינים היטב שבית מושלם הוא בית שמושלם על פי הצרכים הספציפיים שלנו, וכזה שמביא לידי ביטוי את האישיות הייחודית שלנו, האיכות הנ"ל - גמישות מרבית - הינה יקרת ערך במיוחד.

ערן פולק מציין שאמנם גם דירה בעיר ניתן להתאים לצרכים הספציפיים של בני האדם שאמורים לחיות בה, ובפרט אם עיצוב הפנים והתכנון של המרחבים השונים מופקד בידי אדריכל מנוסה, אולם מאחר שמדובר בדירה שהיא חלק מבניין שלם, ישנן מגבלות שמהן אי אפשר לחרוג ובסופו של דבר לא כל חלום אפשר להגשים במלואו. במסגרת בניית בית במושב ישנם כמובן גם כן אילוצים, ובפרט כלכליים, אולם חופש הפעולה רחב הרבה יותר - והתוצאה: לא רק חיים עם איכות בזכות המרחבים הירוקים והנופים מרחיבי הנשימה מכל עבר, אלא גם מרחב פנימי אופטימלי ומותאם לחלוטין לצרכים ולהעדפות שלכם.

 

 

חיבור טוב יותר לסביבה

 

עוד הבדל בין תכנון בית במושב לבין עיצוב דירה בבניין מגורים בעיר הוא החיבור לסביבה. אמנם גם במרחבים האורבניים מוקדשת לא מעט תשומת לב ליצירת חיבור בין הפנים לבין החוץ, כלומר בין הפריטים שבתוך הדירה לבין הסביבה שלה, אבל חיבור אמיתי בין הבית לטבע ניתן להשיג רק במרחב הכפרי, ובהתאם במסגרת עיצוב בתים במושבים חשוב מאוד לבחון את הדרכים השונות להפוך את פנים הבית להמשך ישיר של הסביבה, ולהיפך. בפרט כך הדבר כשישנה גם גינה ,שבאופן טבעי מהווה ממשק שמחבר את הבית אל הסביבה. באופן טבעי גם לתכנון הגינה יש להקדיש תשומת לב רבה כך שהחלום על בית פרטי עם גינה יוגשם באופן המתגמל ביותר.

 

 

דגשים חשובים לעיצוב בית במושב על פי ערן פולק

 

סגנון העיצוב המתבקש עבור בתים במושבים, לדעתו של ערן פולק הוא העיצוב הכפרי, ואכן במקרים רבים זוהי הבחירה של בעלי הבית. יחד עם זאת אדריכל מוכשר יוכל ליצור גם בית בסגנון מודרני שלא ייראה נטע זר במושב, ואף להפך, ייצור סינרגיה מוצלחת בין הכפריות הקלאסית והחמימה לבין המודרניות המסוגננת.

כשרוצים עיצוב כפרי, המפתח העיקרי הוא שימוש בחומרי גלם טבעיים. דגשים נוספים בעיצוב בית כפרי במושב הם מקסימום אור טבעי בכל חלל, מרחבים גדולים ומרווחים, צבעים חמימים, מרקמים לא מעובדים יתר על המידה ותשומת לב לפרטים הקטנים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים