מקצוע הייעוץ הפנסיוני תופס תאוצה בפריפריה ובמושבים

במאמר הבא תוכלו ללמוד על התאוצה שתופס המקצוע בשנים האחרונות במושבים ברחבי הארץ.

במהלך השנים האחרונות ניתן למצוא ביותר ויותר אזורים בפריפריה הישראלית, הן במושבים החקלאיים והן בקיבוצים וביישובים הקהילתיים למיניהם, אנשי מקצוע מעולם הביטוח בכלל, ומתחום הביטוח הפנסיוני בפרט. יועצים ומשווקים פנסיוניים פועלים בכל חלקי הארץ, בין השאר עקב הביקוש הגבוה לשירותים אלו בכלל האוכלוסייה הישראלית. מה כולל תחום זה, מהי הרלבנטיות שלו לכלל האוכלוסייה אשר מביאה לביקוש הגבוה לשירותים אלו ומיהם אנשי המקצוע העוסקים בתחום? ייעוץ פנסיוני בישראל, 2018.

 

ניהול החיסכון לפנסיה בתוך עולם פיננסי מורכב וכאוטי

 

מהותו של תחום הייעוץ והשיווק הפנסיוני, הוא להעניק שירות המאפשר לאנשים לתכנן את החיסכון שלהם לפנסיה בעידן ב אותם חסכונות מתנהלים בתוך שוק ההון – מערכת עצומה, מורכבת ומבחינות רבות כאוטית ומבלבלת, בה יש לנהל את כספי החיסכון באופן נבון על מנת להבטיח קרן פנסיה יציבה ומספקת בגיל הפרישה.

עבור מי שאינו בקיא בתחום, מרבית החסכונות לפנסיה מושקעים כיום באופן כזה או אחר בשוק ההון, וצוברים תשואה מסוימת מדי שנה. בשוק קיימים גם אפיקי השקעה מסוכנים וספקולטיביים יותר, בהם עשויה קרן הפנסיה שלכם לצבור תשואה גבוהה יותר לאורך השנים, אך גם להיחשף לרמת סיכון גבוהה יותר (כלומר – סיכוי גבוה יותר להפסיד את הכסף, במקום להרוויח עוד...). על מנת להתנהל בצורה מושכלת בתוך המערכת המורכבת הזו בה לרובנו אין יותר מדי הבנה או אפילו מושג כללי טוב, קיים צורך בשירותי הייעוץ והניהול של אנשי מקצוע המתמחים בדיוק בתחום מסוים זה.

 

לימודי ביטוח פנסיוני ורישיון מטעם המדינה לייעץ בתחום הפנסיה

 

אם כן, מיהם אותם אנשי מקצוע בהם ניעזר על מנת לתכנן ולנהל בצורה טובה את החיסכון שלנו לפנסיה?

מכיוון שמדובר בנושא חשוב ורגיש כל כך, ומכיוון שבעשור האחרון חוקי המדינה מעניקים לכל עובד ועובדת את הזכות לחסוך לפנסיה, מעניקה המדינה גם רישיונות תעסוקה רשמיים ומקצועיים לאנשי מקצוע מהעולם הפנסיוני. בייעוץ ושיווק פנסיוני יכולים לעסוק אך ורק אנשי מקצוע אשר למדו את התחום, עברו את כל הבחינות הנדרשות והתמחו בתחום, ועכשיו מורשים לעסוק בו באופן עצמאי. הלימודי להם נדרשים אנשי המקצוע מתחום זה הם לימודי ביטוח (חיסכון פנסיוני הוא חלק מעולם הביטוח, ומהווה בפועל סוג של ביטוח בעצמו...), כמו גם לימודים של מקצועות נוספים מעולם הפיננסים (כלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה וכו'), על מנת שלא רק יבינו את המערכת המורכבת כל כך של שוק ההון ועולם הפיננסים, אלא גם יידעו לנווט בה עבור לקוחותיהם.

לכן, במידה ואתם פונים לקבלת שירותי ייעוץ, שיווק או ניהול פנסיוני, חשוב מאוד לוודא כי אנשי המקצוע בידיהם אתם מפקידים את התוויית אופיו של החיסכון הפנסיוני שלכם הם אכן יועצים/משווקים מורשים ומוסמכים, המחזיקים ברישיון הרשמי הנדרש מטעם המדינה, הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר.

הכתבה באדיבות האקדמיה לפיננסים. האקדמיה המובילה בלימודי שוק ההון.

https://www.bdo-academy.co.il /

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים