כיצד לבחור שירותי ביובית למושבים

המאמר הבא עוסק בנושא של בחירת שירותי ביובית עבור מושבים. כאן תמצאו תשובות לשאלות, כמו באילו מקרים יש צורך בביובית, איך לבחור ספק של שירות כזה ואיזה גודל של ביובית אתם צריכים.

שירותי ביובית באופן כללי מהווים את אחד השירותים המבוקשים בישראל. יחד עם זאת, קיימים הבדלים מהותיים בין עבודת ביוב בעיר לבין משימות המצריכות שימוש בביובית במושבים.

 

הדבר בא לידי ביטוי במגוון דרכים שאותן נסקור כאן אך ניתן לומר שמהות העבודה כמו גם העובדה שמושבים לא מעטים בישראל של שנת 2018 עדיין אינם מחוברים באופן מלא לרשת הביוב הארצית, מצריכה התייחסות מיוחדת – כזו שתשלב מקצועיות לצד שירות מהיר ויעיל.

 

עובדה זו נכונה במיוחד גם במקומות שמחוברים לרשת הביוב אך עדיין נדרשים להפריד שפכים תעשייתיים שעשויים לגרום לנזקים במערכת הביוב הארצית ושנזקקים לשאיבה של ביוב או בורות שופכין על בסיס תקופתי.

 

באילו מקרים יש צורך בביובית במושב?

 

אם נשאל אדם מן הישוב מהי ביובית, סביר להניח שהתשובה שנקבל במרבית המקרים תהיה רכב גדול עם מיכל וצינור לפתיחת סתימות. המציאות למען האמת קצת רחוקה מן התיאור הכללי מאחר שבשנים האחרונות הוצגו פיתוחים רבים שהופכים את רכב הביוב החדשני למרכז שירות נייד שמכיל אמצעים חדישים להתמודדות עם מגוון סוגי בעיות, לצד האמצעים המסורתיים.

 

בין המקרים הנפוצים שמצריכים שירותי ביובית במושבים  ניתן למנות משימות רגילות כדוגמת פתיחת סתימות ביוב או שאיבת הצפות, אך כיום, לצד השירותים הללו, ניתן לבצע מגוון רחב של עבודות מתקדמות החל מצילום של צנרת ביוב, טיפול בשורשים שחדרו למערכת וגרמו לסתימה – שזו אחת הבעיות הנפוצות ביותר בישראל בכלל ובמושבים בפרט מאחר שמושבים מאופיינים בדרך כלל בסביבה ירוקה וצמחייה רבה ועד לשיקום צנרת ביוב ללא חפירה – דבר שיכול לחסוך כסף וזמן.

 

על מנת ליהנות מהשירותים הללו, קיים צורך לבחור בקבלן הביוב המתאים – כזה שיענה על הצרכים המיוחדים של מערכת הביוב במושב.

 

הדרך הנכונה לבחור שירותי ביובית במושב

 

המלצות מעמיתים ושכנים

 

אין דרך טובה יותר משכירת קבלן ביובית מומלץ. תוסיפו לכך גם את העובדה שבמושבים רבים קיימים חיי קהילה מפותחים וחמים ותוכלו בתוך זמן קצר לאסוף רשימה של מספר מפעילי ביובית מומלצים שמספקים שירות במושב שלכם וזאת בהסתמך על המלצות מאנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם.

 

גם במקרה שאתם לא הצלחתם למצוא קבלן ביוב מומלץ, תמיד תוכלו להיעזר בגוגל על מנת לאתר ביובית קרובה שמתמחה במתן שירותים למושבים באזור מגוריכם.

 

ביובית בגודל המתאים

 

ישנן מגוון סוגים של רכבי ביובית כשההבדל ביניהם בא לידי ביטוי ביכולות הטכנולוגיות שהם מספקים ובגודל שלהם.

 

במשימות רבות של פינוי שפכים והתמודדות עם הצפות או פתיחת סתימות ביוב, הגודל כן קובע. לצד ביובית גדולה עם מיכל שאיבה ואגירה גדול מאוד, קיימים גם רכבי ביובית קטנים שיהיו טובים יותר במצבים שבהם הגישה מוגבלת. במקרים כאלה יש לשים לב שלקבלן הביוב שאתם שוכרים יש את הביובית בגודל המתאים לכם.

 

ביובית בגודל שאינו מתאים לא תוכל במספר מקרים לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר משום שלא משנה כמה היא חדישה, היכולות שלה מבחינת פתיחת סתימות תהיה מוגבלת כמו גם היכולת שלה לאגור נפח גדול שלשפכים.

 

יתירה מזאת, השכרת ביובית נמוכה שלא לצורך יכול להביא להוצאות כספיות גבוהות מהרצוי מאחר שביוביות נמוכות יקרות יותר.

 

ציוד לפתרון מגוון בעיות

 

תמיד חשוב שתיוועצו בבעל מקצוע שיכול לספק מענה הולם לצורך שלכם. במושבים בניגוד לערים, קיימות לעתים קרובות מגבלות הקשורות בדרכי הגישה והיכולת להעמיד ביובית במיקום האופטימלי.

 

דוגמה טובה לכך הם בורות ספיגה עמוקים במיוחד שאינם נגישים באופן טוב לביובית – מה שמצריך לעשות שימוש בצינורות הארכה ובמשאבה חזקה עוד יותר שתפצה על כך.

 

רישיון מתאים לפינוי שפכים

 

במושבים רבים קיימים עסקים שמייצרים שפכים הדורשים רישיון לטיפול ופינוי שלהם. וודאו עם קבלן הביוב שאתם שוכרים שיש לו את הרישיונות והכלים המתאימים לכך. מספר שאלות כלליות אודות היכולות שלו יכולות למנוע מצבים של אי נעימות ובזבוז של זמן.

 

מעבר לכך, בתקופה האחרונה קיימת מגמה מצערת שבה מפעילי ביובית שונים בוחרים לשפוך את השפכים אל מקומות שאינם מוסדרים בחוק. הדבר גורם לזיהום סביבתי ונזקי טבע. וודאו שבעל המקצוע שאתם שוכרים אכן מפנה את השפכים למקומות המתאימים והחוקיים. הצעת מחיר נמוכה באופן מחשיד יכולה לעורר חשש שהשפכים שלכם הולכים לזהם את הנחל הקרוב...

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים