התאמת עיצוב ואופי הפרגולה לבית וליושבים בו - 5 פרמטרים להתחשב בהם

קראו את המאמר הבא בשביל ללמוד איך להתאים את עיצוב ואופי הפרגולה בבית שלכם במושב

החיים בבית פרטי הם חלומם של רבים. היתרונות של בית פרטי מתחילים בדיוק במקור השם - פרטיות. גם אם השכנים נאים בעיניכם, עדיף שיהיו מעט מרוחקים. מעבר לפרטיות היתרונות הברורים של בית פרטי הם כמובן המרחבים. בית רחב ידיים שבדרך כלל מגיע עם גינה וחניה פרטית, חלומה של כל משפחה.

 

אם אתם חיים בבית במושב, בקיבוץ או בבית פרטי במרכז העיר סביר להניח שאתם מבלים חלק מהזמן בגינה. בארצנו הקטנטונת, הידועה באקלים ים תיכוני, חם ושמשי במיוחד, קשה לשבת בגינה ללא הצללה. פרגולות ,סוככים ופתרונות הצללה נוספים הם מוצרי חובה בבתים צמודי קרקע במחוזותינו.

 

מהפן העיצובי

 

תשאלו כל אדריכל והוא יגיד לכם שהגינה נתפשת כהמשכו החיצוני של הבית. לכן, לבחירת פתרון ההצללה יש משמעות.

 

לבית מודרני במרכזה של תל אביב נבחר כנראה בפרגולה מאלומיניום או ברזל, במראה חדשני ובעיצוב יוקרתי, אולי כזו עם גג נפתח, בעוד שלבית במושב בסגנון כפרי נבחר בפרגולה לגינה מעץ גושני שתתאים לקו העיצובי. התחשבות בצד האסתטי של הפרגולה והחומרים מהם היא בנויה חשובים להשתלבותה הטבעי במראה הבית, שאחרת, היא עלולה להראות כנטע זר בגינתכם.

 

התאמת שימושי הפרגולה לצורכי המשתמשים

 

לפני בחירת עיצוב הפרגולה כדאי להחליט מה המטרה שלשמה אנחנו צריכים אותה. האם הפרגולה צריכה לסוכך גם מפני שמש ולהגן גם מפני גשם? האם יש צורך שתהיה אפשרות לסגור אותה כדי להגן מפני רוחות? כמה אנשים יתכנסו תחתיה? כל אלו שאלות שכדאי לענות עליהן בבואכם לבחור פרגולה. התעלמות מהצרכים והשימושים עליהם הפרגולה צריכה לענות יכולה להוביל לירידה בשימוש בגינה ואף לצורך בהחלפת הפרגולה לאחר זמן קצר.

 

בחירת מיקום והצבת הפרגולה

 

באופן טבעי, במרבית הבתים הפרגולות צמודות לקיר החיצוני של היציאה אל הגינה. אך קיימים לא מעט בתים בהם כיוון הגינה הוא מזרחי או צפוני והם נהנים מצל בשעות אחר הצהריים כאשר השמש בכיוון מערב. בבתים אלו יש מקום לשקול להציב את הפרגולה במנותק מקיר היציאה לגינה ולבחור את האזור שהכי סובל מהשמש להצבת הפרגולה. זה תלוי כמובן בגודל הגינה, בצרכים של יושבי הבית ואף בגמישותם המחשבתית.

 

עמידות החומר

 

כל פתרונות הצללה חשופים לפגעי מזג האוויר. בבואכם לבחור את הפרגולה האולטימטיבית מומלץ להתחשב בעמידות החומר ממנו היא עשויה.

 

החשיפה לחום, שמש, לחות, גשם ורוחות יכולה לגרום להתבלות מואצת של כל חומר. אך ישנם חומרים שזו מטרתם, יש סוגי עצים שיתפוררו בשמש, לכן חשוב לוודא מאיזה סוג עץ בנויה הפרגולה. אם היא בנויה מברזל, נרצה לוודא שלא תיווצר חלודה. בבואכם לבחון עמידות, כדאי להתייחס לגם לנושא אופן הקיבוע של הפרגולה. האם הפרגולה מקובעת לקיר הבית? האם יש צורך לעגן אותה באדמה? בדקו כיצד זה נעשה על מנת להימנע מהפתעות ביום ההתקנה.

 

מוביליות וגמישות

 

דבר נוסף שיש להתחשב בו הוא גמישות השימוש. האם נרצה פרגולה שניתן לפרקה בקלות? אולי נרצה כזו שאפשר לפתוח ולסגור? למשל, אם יש לכם בריכה בחצר אולי תרצו שבחלקה תהיה מוצלת? פתרונות הצללה זמניים כמו מפרשי צל, קלים מאוד לניידות, פירוק והרכבה.

 

לסיכום, הטכנולוגיה מאפשרת היום הרבה פתרונות בנושא הצללה. פרגולות עם מנגנון ידני או מכאני, מעץ או אלומיניום, מברזל או מבד, לא משנה במה תבחרו, כדאי להתחשב בכל הפרמטרים שהזכרנו לעיל כדי למקסם את ההנאה והשימוש מהגינה.

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים