חוק בניית פרגולות במושבים

בניית פרגולות בתוך מושבים - מה החוק אומר בנוגע לזה?
במדינה שטופת שמש כמו ישראל רבים מבקשים להיעזר בפתרונות הצללה שונים על מנת לצנן את ימי הקיץ כך שיתאפשר ליהנות מישיבה בחוץ גם בשעות היום. אחד מפתרונות ההצללה הנפוצים במושבים הינן פרגולות העץ או פרגולות האלומיניום שכן אלו אינן מצריכות ימי התקנה רבים ויכולות להחזיק מעמד לאורך שנים. בעבר כאשר אדם היה רוצה להתקין פרגולה בשטחו, היה עליו לקבל היתר בנייה ואכן כך המצב במקרים מסוימים גם היום אך לפניכם הסבר לגבי חוק בניית הפרגולות המעודכן.

 

אילו פרגולות ניתן לבנות ללא היתר?

 

ראשית יש לציין שעל פי החוק פרגולה מוגדרת כפתרון הצללה ללא קירות. כאשר מדובר בפרגולה אשר גודלה עולה על 20 מטרים אך איננו עולה על 50 מטרים ולא על 25% משטח הקרקע, יש צורך במילוי טופס מקוון לצורך דיווח על עבודה פטורה מהיתר. כמו כן כאשר אין הפרגולה נכנסת בין מאפיינים אלו ככל הנראה שיש צורך בקבלת היתר בניית פרגולה במושב. יש לציין שיש מאפיינים דומים גם להקמת סוכך בלבד אך במידה ושטח הסוכך איננו עולה על 20 מטר אין צורך בדיווח לרשויות.

 

לסיכום חוק בניית הפרגולות: כאשר מתקיים אחד מהשניים, או שהפרגולה גדולה בנפחה מ- 25 אחוזים משטח הקרקע עליה היא בנויה או כאשר מדובר בפרגולה ששטחה עולה על חמישים מטרים, יש צורך בקבלת היתר בנייה בדרכים המקובלות. במקרים אחרים ניתן להסתפק בדיווח בלבד אך יש לציין שחוק הפרגולות מתייחס לפרגולה כפתרון הצללה בלבד ואין התייחסות בחוק זה לפרגולות סגורות אשר מגינות גם מפני הרוח ועוד.

 

שיפור מנגנון קבלת ההיתרים

 

גם במידה ואתם זקוקים להיתר בנייה עבור הפרגולה שלכם או כמו כן גם בעבור ממ"ד, הקמת שערים או אפילו פרגולה סגורה, שופר המנגנון של רשות הרישוי לצורך מתן מענה במקרים אלו. כיום רשות הרישוי מחויבת לקבל החלטה בתוך תקופת המתנה של כ-45 ימים ממועד הגשת הבקשה. במידה ולא קיבלתם כל מענה מהרשות בתוך תקופת זמן זו, קיבלתם למעשה היתר בנייה אוטומטי. במידה וקיבלתם היתר בנייה מהרשות, זה יכלול את המאפיינים המאושרים לבנייה של הפרגולה ולמעשה, במידה ותרצו לבצע שינויים לאחר השלמת בניית הפרגולה, תאלצו לפנות ולקבל אישורים נוספים לצורך ביצוע שינויים בפרגולה לאחר בדיקות הרשות.

 

סוגי פרגולות נפוצות במושבים

 

בניית פרגולות מעץ נפוצות מאוד במושבים ובארץ ישראל כלל שכן העץ הינו חומר יפה בעיני רבים, מאפשר התקנה זולה, מהירה וכמו כן למשך שנים רבות מאפשר תחזוקה קלה בלבד. במידה ואתם מעוניינים להימנע ממחויבות לתחזוקת פרגולה מעץ או מסיבות אחרות, עומדת לרשותכם אפשרות גם לבניית פרגולות מאלומיניום שהינו חומר המחזיק לאורך שנים רבות כאשר כל שתצטרכו לעשות לצורך התחזוקה יהיה בעיקר לצבוע את עמודי הפרגולה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים