כך תתחזקו את הגינה בביתכם במושב - כריתת עצים מסוכנים

אם גם אתם מעוניינים בגינה מטופחת ומרשימה בביתכם במושב, חשוב שתקפידו על כל הקשור אל אחזקתה. במאמר זה נגולל בפניכם אודות תחזוקה נכונה של גינות במושבים בישראל.

תחזוקה עצמית של הגינה

 

חשוב להעסיק גנן ולשכור את שירותיהם של אנשים שיכולים לעזור לכם בכל הקשור אל התחזוקה של הגינה, אך למרות זאת חשוב להבין שאתם "האבא והאמא" של הגינה שלכם ורק אתם תוכלו להבחין בכל דבר קטן הקשור אליה וזאת משום שהיא שלכם ואתם נמצאים בקרבתה בכל ימות השנה. בנוסף, יש פעולות תחזוקתיות אותן תצטרכו לבצע בעצמכם בחודשי הקיץ, כמו למשל השקיית הגינה פעמיים ביום (עשר דקות כל פעם) בימים החמים של החודש. בחורף חשוב שתדרשו מגנן שיהיה ניקוז מיטבי לגינה וזאת על מנת שלא ייווצר מצב של הצפה משום ניקוז לא תקין, דבר אשר יכול לגרום להרס הצמחים בגינה.

 

אבחון והתאמת תחזוקה

 

בכדי לשמור על הגינה שלכם בריאה ומטופחת חשוב שתזמינו גנן קבוע פעם בחודש בעונה החורפית ופעמיים בחודש בעונת הקיץ. הגנן יאבחן את סוג האדמה של הגינה ובהתאם יגיע להחלטות הנכונות בכל הקשור אל השקייתה ודישונה. תחזוקת גינה תמיד תכלול את כל אותן פעולות שתבטחנה לכם גינה מטופחת, מוגנת ובריאה. חלק מהפעולות הקשורות אל תחזוקת גינה הן:

 

כיסוח דשא – בתדירות של פעם בשבוע. תמיד חשוב לוודא שהכיסוח הינו בגובה אחיד ומותאם לזן הדשא. באם לא תכסחו בזמן, המראה של הדשא יהיה פחות אסתטי ויידרש מכם להשקות את הדשא בכמות גדולה יותר של מים.

 

תחזוקת דשא - יש לדשן את הדשא לאחר סיום עונת הגשמים, לא לוותר על הדברת מזיקים (במיוחד הדברה שפועלת נגד זיבליות , זחלי עשים ופטריות, הדברה של העשבים בגינה, דילול של המדשאה ויישורה.

 

גיזום שיחים ועצים – גיזום של מיני שיחים, עקירת עשבים שוטים, גיזום עצים וכמובן כריתת עצים מסוכנים שיכולים לגרום להוות סכנה לכל אדם שנמצא בגינה וכן נזק לגינה ולצמחים שבה. כריתת עצים נועדה לסיים את חייו של עץ חולה, עץ אשר מלא במזיקים ועלול להוות מטרד ועץ אשר יכול לגרום לאסון לסובבים אותו, משום ענפיו הכבדים. חשוב לוודא שכריתת העץ תיעשה באמצעות מומחה בתחום אשר יכול להציג בפניכם היתר כריתה מקק"ל וכזה אשר מצויד בציוד ובביטוח המתאים לפעולה זו.

 

השקייה – יש אפשרות של התקנת מערכת השקייה אוטומטית (אידיאלית לאנשים שאינם יכולים להתחייב להשקות את הגינה בקביעות ובעיקר בחודשי הקיץ החמים).

 

לסיום, אותו גנן בו תבחרו לתחזוקת הגינה בביתכם יצטרך להקפיד גם על ניקיון הגינה והמראה האסתטי שלה. בהצלחה!

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים