גלרית התנועה

 

"בצבע הדברים"

כ- 150 מזכירות מושבים הגיעו לסמינר המזכירות הארצי של תנועת המושבים: "מהוות גאווה גדולה עבור המושבים"

כ- 150 מזכירות מושבים מכל רחבי המדינה הגיעו השבוע לסמינר המזכירות הארצי שקיים אגף חברה וקהילה של תנועת המושבים בירושלים . הסמינר, בן היומיים, עסק השנה בנושא "חשיבה אסטרטגית בראיית מזכירת המושב". את הסמינר הפיקה שושי נשר, מאגף חברה וקהילה של תנועת המושבים.

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור פתח את הסמינר ואמר: "אתן, מזכירות המושבים, מהוות גאווה גדולה עבור המושבים ותושבי המושבים. אני גאה בכל אחת ואחת מכן על שמירת הצביון והמורשת של המושב תוך כדי טיפול, קידום ועזרה בבעיות המושב וקיומם של אירועי החברה וקהילה. את הכנסים הללו אנחנו עושים במיוחד בשבילכן, כדי להעשיר אתכן ולחזק את פעילותכן הענפה".

 

 

צור סקר את פעילות תנועת המושבים בכל הנושאים שהתנועה מטפלת בהם אל מול השלטון המרכזי - קרקעות, חקלאות, פל"ח, חברה וקהילה ותנועת הנוער, בני המושבים. כמו כן על פעילות מבט מושבים, על מרכז ההכשרות החדש שנפתח ועל שיתוף הפעולה עם משקארד לגבי מועדון צרכנות לתושבי המושבים: "אני גאה להוביל את תנועת המושבים ואת המרחב הכפרי כולו. הדבר החשוב ביותר במושבים זו החברה והקהילה". לגבי הקרקעות אמר צור: "אנחנו מובילים שינוי שלא קרה כאן המון שנים כאשר המדיניות שלנו היא ללכת על הסדרה והסכמים הטובים ביותר עבור המושבים"

לגבי החקלאות צור הדגיש: "אני מקווה שנצליח להחזיר את המדינה למקום השפוי, לייצוא המקומי שכל כך חשוב לנו ולמנוע ייבוא פרוע שיפגע בחקלאים ובחקלאות המקומית".

צור דיבר על חזון המושבים: "החזון שלנו הוא להגיע למרחב ערכי, לא להתבייש לדבר על הערכים שלנו, שתהיה לנו חברה וקהילה זאת לצד נוער ערכי, שבמושבים תהיה חקלאות משגשגת ובקרקעות תהיה הסדרה אמיתית"

ח"כ איתן ברושי הגיע אף הוא לברך את המזכירות ואמר: "אני מברך את תנועת המושבים והעומד בראשה, מאיר צור על עבודה מאומצת לרבות השנים. המזכירות הן מאגר של ניסיון קולקטיבי ומצטבר של הכפר והמושב ויש לשמור על מעמד מזכירת המושב".

ברושי דיבר על החקלאות ואמר כי המושבניקים והקיבוצניקים אמנם מהווים כ- 8% מהאוכלוסייה במדינה אך הם אלה שמספקים את המזון הטרי של מדינת ישראל: "סדר העדיפות של המדינה השתנה. הפכנו להיות החצר האחורית בחשיבות לממשלה. על ההתיישבות לגדול, לצמוח ולהיות חזקים".

שושי נשר מאגף חברה וקהילה אשר הפיקה את הסמינר אמרה: "הגעת מספר רב של מזכירות מעיד על הצורך הקיים ללמידה והכשרה מקצועית זאת לצד הנאה ולמידת עמיתות. ההשתתפות הפעילה בה המזכירות לקחו חלק מהווה בסיס לשיתוף פעולה ולמידה משותפת בעתיד הקרוב. למזכירה יש תפקיד המרכזי במושב כאשר היא נותנת שירות ללקוחות רבים :לתושבי המושב, לוועד, למזכיר המושב, לאנשי הדואר ולתושבי החוץ. המזכירה משמשת כתובת לחברי המושב, בגיבוש ובחיבור לקהילה והיא אבן שואבת לכל המתרחש במושב. היא הראשונה בדרך כלל לדעת על שמחות או לחלופין ברגעים קשים ופעולתה היא זו המכתיבה את ההתנהלות המושב".

נשר הדגישה את שיתוף הפעולה הפורה בין תנועת המושבים למזכירות המושבים ולוועדי במושבים שראו בסמינר זה אירוע מקצועי חשוב ואפשרו ואף סייעו להגעתן לסמינר.

ורד סוויד, מנכ"לית מעמד האישה במשרד רה״מ העצימה את דבריהם של צור ונשר ואמר: ״לאורך כל השנים תנועת המושבים מעודדת את המנהיגות הנשית ומעמד האישה. מזכירת המושב היא שרת המושב. אתן השרות שמנהלות את במושב". סוויד סיפרה על הקשיים והאתגרים העומדים בפני נשים הן באקדמיה והן כאימהות בשילוב עם קריירה.

במהלך הסמינר היו הרצאות מרתקות הן בנושאים הנוגעים לראייה האסטרטגית של מזכירת המושב והן הרצאות העשרה, סדנאות ומופעים. ביניהם – ההרצאה של מגישת חדשות 10, אושרת קוטלר על סיפורה האישי בנושא "מעיתונות לספרות", הרצאתו המקצועית של עו"ד עמית יפרח, יו"ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים בנושא הקרקעות במושבים וכל השינויים, ההחלטות וההסכמים שחלו בנושא מול המנהל ומשרדי הממשלה השונים. כמו כן בנושאי פל"ח. הרצאתה של דוברת תנועת המושבים והתאחדות חקלאי ישראל, דפנה כהן נוריאל בנושא: "מתקשורת אישית לתקשורת קהילתית", סדנת כלים לחשיבה מחוץ לקופסא – "לחשוב כמו זברה", עבודה מקצועית בקבוצות עבודה מונחית ומופעה המשעשע והמעצים של השחקנית רינת גליקו בנושא "חיים במסכות" המדבר בין השאר על שפת גוף. בנוסף עלה מנכ"ל מבט מושבים, יוגב שריד להסביר על פעילות החברה ועל שיתוף הפעולה עם מועדון הצרכנות, משקארד ורו"ח יהודית קריסטל בנושא ברית פיקוח.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים