רגע לפני שמתפזרים: הכנסת ציינה את יום הח"כלאות

יו"ר השדולה החקלאית ח"כ זבולון כלפה: "הקדנציה אולי נגמרת אבל החקלאות לעולם עומדת. דווקא ביום כל כך מורכב פוליטית, חברי כנסת ושרים מכל הסיעות מצאו לנכון להגיע לשדולה. החקלאות היא ליבת העשייה הציונית שלנו בארץ וחובה עלינו לשמור עליה ולפתח אותה"

הכנסת קיימה היום את יום הח"כלאות- יום ההצדעה לחקלאות הישראלית בשורה של דיונים מיוחדים בוועדות הכלכלה והחינוך, ובכינוס מרכזי בהשתתפות חקלאים, שר החקלאות, שר הבינוי, ח"כ זבולון כלפה, יו"ר השדולה החקלאית שיזם את היום המיוחד, סגני שרים, חברי כנסת ונציגי התנועות החקלאיות.

באולם ירושלים, שם נערכו הוועדות הוצבה תצוגה מרשימה של פירות הדר ופירות טרופיים ובמקביל לדיונים קיימו חקלאים מכירת תוצרת ישירות מהחקלאי לצרכן לטובת עובדי הכנסת ובאי הבית באמצעות ארגון "חקלאות חברתית ישירה" (מחאת הפלפלים)


ח"כ זבולון כלפה, יו"ר השדולה החקלאית: "שמחתי לראות היום בכנסת נציגות מרשימה מאוד של חקלאים מכל רחבי הארץ ומכל תחומי החקלאות. הקדנציה אולי נגמרת אבל החקלאות לעולם עומדת. קיומו של יום הח"כלאות דווקא ביום פיזור הכנסת מביא לנו צד של איזון- דווקא ביום כל כך מורכב פוליטית, חברי כנסת ושרים מכל סיעות הבית מצאו לנכון להגיע לשדולה ולתמוך בחקלאות. זה דבר שמלמד הרבה על חשיבות הנושא. החקלאות שהיא הליבה של העשייה הציונית שלנו פה בארץ וחובה עלינו לשמור עליה ולפתח אותה"


שר החקלאות  יאיר שמיר אמר בכנס: "המדינה נקלעה לבחירות ולצערי מהלכים ארוכי טווח יעצרו כשהם כיום באמצע התהליך. אשקיע כל מאמץ שהדרך שבה אני מאמין תצליח. שינוי ההתייחסות ביחס לחקלאות זה אחד הדברים שעל סדר היום שלנו. ניהלנו עבודה מקיפה לחוק יסוד לחקלאות על מנת לקבוע ולתת תוקף משפטי לחקלאות. עלינו להבטיח את נושא הייצור שיהיה זמין לחקלאים – מים קרקע והון"


שר הבינוי אורי אריאל:  "אנחנו רואים בכפרי הנוער העוסקים בחינוך חקלאי ערך רב מאוד ועוסקים בהקמת ישובים חדשים בשיתוף פעולה עם המועצות האזוריות בגליל ובנגב, החקלאות היא ערך על פי היהדות ואני עומד לרשותכם לכל שתצטרכו"


מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל: "הפתרון למצוקת הדיור נמצא במרחב הכפרי. החקלאות זה הערכים וזה ביטחון המזון אבל צריך לזכור שגם ביום החגיגי הזה החקלאות נמצאת במשבר לא פשוט בכלל. החקלאים לא מרוויחים מספיק ולא מתפרנסים בכבוד. החקלאות והחקלאי נמצאים בחדוות יצירה רעה והם חייבים את העזרה של החברה הישראלית, דברים שהמדינה לא יכולה בלעדיהם"


אלעד תמיר, רפתן צעיר: "אנחנו מייצגים קבוצה גדולה של רפתנים. כולנו בנים ממשיכים שרואים את עתידנו בחקלאות. הנקודה העיקרית היא היכולת שלנו לראות קדימה וזהו האופק הכלכלי. הביטחון הכלכלי להשקיע בקניית סככות ופרות זה אופק עתידי. אני עובד גם בחוץ וגם קם ב- 5 בבוקר לרפת שלי".


כרמית משיח, מגדלת פלפלים מפארן: "בתור חקלאים צעירים אנו חשים שימינו ספורים. אנחנו קורסים תחת הנטל. כולם גוזרים קופונים על חשבון החקלאי. והחקלאי הקטן הוא זה שעובד הכי קשה קורס. והנטל הזה אם ימשיך אז לא יהיו חקלאים צעירים בעתיד. אומה לא יכולה להתעסק על ההיי-טק וצריך לדאוג לא רק לחקלאות אלא לחקלאים עצמם.

אנחנו הקול האופטימי של החקלאים. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לשנות. ערכנו כאן מכירה ישירה בכנסת. הרבה חברי כנסת שאלו אותנו מתי נבוא אליהם".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים