לקראת חג השבועות, הגישו ילדי רפתנים מעוטף עזה טנא ביכורים ממחלבות ישראל

נשיא המדינה:

"אתם המוציאים ״לחם מן הארץ״, מוציאים חלב ואת כל מוצריו לתפארת העם והמדינה- בואו נמצא את הדרך בה הפרות לא יסבלו"

"חקלאות היא לא רק מקצוע וענף, היא ערך״

לרגל חג השבועות, ארחו נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו נחמה ריבלין היום, יום רביעי, ב' סיון, 8 ביוני, 27 רפתנים וילדיהם.

במפגש נשאו דברי ברכה נשיא המדינה, מנכ"לית מועצת החלב מיכל קראוס, נציג הרפתנים, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, אביתר דותן מקיבוץ שומרת, ונציג ילדי הרפתנים, ים פולונסקי, מישוב אור הנר.

בפתח המפגש שרו הילדים את שירי החג "סלינו על כתפינו" ושיבולת בשדה" ולאחר מכן, לבושים בבגדי חג לבנים ועטורים בכתרי פרחים, הגישו ילדי הרפתנים לנשיא ולרעייתו, טנא ביכורים עם מוצרי חלב ממחלבות ישראל.

מנכ"לית מועצת החלב מיכל קראוס, פתחה ואמרה: "אתמול התבשרנו כי שר החקלאות, מר אורי אריאל, שהתלווה לביקורו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, חתם עם מקבילו הרוסי על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומי החקלאות והרפת בפרט. כפי שאמר שר החקלאות: "החקלאות הישראלית היא מהמובילות והמתקדמות בעולם ואנחנו פועלים למנף זאת הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מדינית. ההצלחה של משק החלב הישראלי ידועה בעולם ואך סמלי שהסכם ההבנות הנותן דגש על משק החלב נחתם ערב שבועות, שהפך במהלך השנים לחג החלב בישראל. ענף החלב, שחוגג השנה 100 שנות ייצור חלב בישראל, זוכה להימצא בחוד החנית של הטכנולוגיה העולמית ולא פחות חשוב מהווה חלון הראווה של ישראל וגשר לקידום שיתופי פעולה בין מדינות."

הנשיא ברך את הרפתנים ואמר: "אני צמחוני. מתוך תודעה והכרה ומתוך חוויות אישיות שעברו עלי ועל כלבנו האהוב שמהם הבנתי שלכל יצורי עולם החיים יש נשמה."

"לאחרונה למדתי שיותר ויותר אנשים הופכים טבעונים ואני מבקש להפנות את תשומת לבכם, אנשים יקרים שמוציאים את תוצרת הארץ באופן ישיר, המוציאים "לחם מן הארץ", מוציאים חלב ואת כל מוצריו לתפארת העם והמדינה ולתפארת כל אותם אנשים בעולם כולו הנהנים מתוצרת ישראל- בואו נמצא את הדרך בה הפרות לא יסבלו".

הנשיא סיפר כי: "כשפגשתי את נחמה לא ידעתי הרבה על רפתות. ובראשית הדרך כשמושב חירות עלה על האדמה היו למשפחה של נחמה 4 פרות."

״חביבה, זמירה, צפירה, נקשרנו אליהן מאוד,״ הזכירה נחמה.

נציג הרפתנים, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, אביתר דותן, נשא דברים ואמר: ״כל אם ישראלית, יהודייה וערבייה, עולה וותיקה מן העיר ומן הכפר, יודעת היטב, עוד מימי החלבן המחלק התוצרת עם עגלתו, כי רפתני ישראל יספקו ומספקים את הבסיס של הביטחון המזון בישראל, בכל מקום, בכל שעה, בקיץ ובחורף, בימי שגרה ובעתות חירום. היא יודעת כמו יתר משפחתה, כי הרפת הישראלית בזכות הרבה ידע, מחקר וחתירה למצוינות- נמצאת במקום הראשון בעולם בתנובת ואיכות החלב. הפרות אינן יודעות לדבר- הן עושות את מלאכתם וגם אנחנו, אנשים עובדים יותר מאשר מדברים. אנו מבקשים שתדע כי הניסיון של גורמים פוליטיים ואחרים בישראל להטיח בחקלאים וברפתני ישראל את האחריות ליוקר המחיה, הוא ניסיון שכשל ונדחה על ידי אזרחי ישראל. יחד עם זאת, מוטלת עלינו החובה לשיפור מקצועי, להתייעלות תמידית ולאספקת חלב רצופה באיכות גבוהה ובמחיר הוגן. הממשלה יודעת היטב הכין נמצא יוקר המחיה ועליה לטפל בעניין ללא מורא וללא משוא פנים ולא להתנפל על החקלאים והרפתנים. אין לנו ארץ אחרת ואנו זקוקים לך מאוד במאבק על שמירת החקלאות הישראלית, מפני הקמים עליה לכלותה ומפני אותם אלה שלא בוחלים למשכן את עתידה של ישראל וצביונה עבור כותרות פופוליסטיות בעיתון."

הנשיא הודה על הדברים ואמר: "במשך 27 השנים ששירתי בכנסת, הייתי בלובי של החקלאים בכנסת. למדתי וכן לימדתי שחקלאות היא לא רק מקצוע וענף, אלא ערך תולדות הציונות ותולדות מדינת ישראל.
החקלאות היא מגן חשוב למדינת ישראל שבזמנים כאלה או אחרים, אפשר להישען רק על יכולות היצור שלה.״

נציג ילדי הרפתנים ים פולונסקי אמר: ״אנחנו הילדים מלווים את הורינו הרפתנים במשך כל ימות השנה בעבודתם ברפת ובמיוחד בימי החופשה, בשבתות ובחגים. ענף הרפת הוא חלק מילדותינו והוא מרכיב חשוב בעיצוב עולם המושגים והערכים לאורו אנו גדלים ומתחנכים. בשבילנו מושגים כמו ציונות, עבודת האדמה והתיישבות הם מושגים מוכרים והם חלק מדרך החיים שלנו. ליווינו את ההורים גם במבצע צוק איתן וידענו שהם ממשיכים בשגרת העבודה והחליבות תחת מטחי רקטות וסכנת חיים של ממש. לנו, שרואים מחלון ביתנו את גדר הגבול, את סג'עיה וחאן-יונס, לנו שחווים את רעש התותחים ופחד המנהרות כל יום ביומו, לנו שזוהי חווית הילדות שלנו אשר מתקיימת בצד החוויות הרגילות של הילדות, ברורים המושגים האלה וברורה החשיבות של המגורים וייצור חלב על גבול עזה לאורך כל השנה בכל מזג אוויר ומצב בטחוני. אני מבקש לברך את כבוד הנשיא ורעייתו את כל עם ישראל בברכת חג חלב שמח, שנמשיך לגדל פרות ולחיות בשלווה ושלא נצטרך לדאוג יותר להורים בזמן החליבות."

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים