שולחן החלב המושבי דן השבוע בחלוקת המכסות: ״מקבלים את הצעת הפשרה של משרד החקלאות״

שולחן החלב המושבי התכנס השבוע בתנועת המושבים לדון בהצעת הפשרה של משרד החקלאות לחלוקת מכסות החלב לשנת 2017 במגזר המושבי.
אל הישיבה הגיע סמנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר אשר הסביר לנוכחים את עניין חלוקת המכסות אשר עולות לדיון בועדת הכלכלה.
חברי השולחן קיבלו את הצעת הפשרה.
סוגיה נוספת שעלתה בדיונים הייתה שאלת הענקת מכסה מיוחדת לרפתות בהם יש בנים ממשיכים.
משמעות הפשרה היא שליצרנים שמכסתם הינה למעלה מ- 900,000 ליטר, התוספת למכסתם תעמוד על 11,000 ליטר למגדל. דבר אשר ישמור על היחס של 85%-15% זאת במקביל לחלוקת המכסה ליצרנים גדולים בגודל דומה (כל היצרנים מעל 700 יקבלו 11,000 ליטר).
בנוגע למכסות לבן ממשיך, יכנס סעיף נוסף, שהיתרה שלא תחולק בהתאם לכתוב היום (12 חודשים אחורה) אלא תחולק באוקטובר ליצרנים שיראו תלושים לחצי שנה אחורה, כאשר לכולם המכסה הינה עד 11,000 ליטר למבקש.
יו״ר אגף המשק של תנועת המושבים, פלג אוריון שפתח את הישיבה סיכם את כנס החלב המושבי שהתקיים לפני כחודש והוסיף ״שולחן החלב הוא הפורום המייצג ביותר שיש במגזר המושבי בענף החלב וחובה עלינו לשמור עליו ולחזקו והאחריות לכך היא של כל היושבים באולם ורק הם יהיו אלה שיקבעו האם השולחן יהווה כוח ומנוף ללעוסקים בענף החלב במגזר המושבי״.
יו״ר שולחן החלב, ישראל (טוטי) בלוך אמר: ״לאור הנתונים שהוצגו לשולחן מחליטים לקבל את הפשרה שהציע משרד החקלאות . בהקשר עלתה דרישה מנציגי השולחן לפעול כבר מהיום, לתמיכה למשקים הקטנים ולדור ההמשך, שלא דרך תוספת המכסה. משרד החקלאות צריך לקיים את המדיניות שלו על ידי תקציב ולא באמצעות תוספת המכסה.
כמו כן מינינו ועדה שתפקידה להציע מחדש סדרי עבודה(תקנון) לשולחן״.
שולחן החלב הביע את צערו על מותו של הרפתן אבי שוורץ ז״ל שנהרג בתאונת אופנוע. בלוך הוסיף ואמר: ״אבי יחסר לנו באיכפתיות וברצינות שלו ביצוג עמק חפר בענף. אבי היה אדם מיוחד ויחסר לי מאוד״.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים