מה הקשר בין תא"ל (מיל') ניר גלילי לבין המושבים?

תת אלוף ( מיל ') ניר גלילי הוא חבר מושב ובנוסף תרם רבות לביטחון תושבי המושבים בצפון ובדרום . גם לאחר השחרור מצה " ל הוא ממשיך לטפח את הפריפריה ובפרט את המושבים.

תת אלוף (מיל') ניר גלילי הינו חבר מושב ביצרון מזה שנים רבות, ומאז ומתמיד הקפיד להקדיש זמן, מרץ ויכולות אחרות גם לפיתוחו של המושב, וזאת על אף הקריירה הצבאית התובענית ומאוחר יותר התפקידים הבכירים בסקטור האזרחי שגם הם כמובן מחייבים עבודה מסביב לשעון. בנוסף לתרומה למושב הספציפי שבו הוא גר, תרם תא"ל (מיל') גלילי רבות גם לשאר המושבים בארץ ובפרט במהלך שירותו הצבאי שנמשך כרבע מאה.

 

 

ההתפתחות  המרשימה  של  מושב  ביצרון

 

משוב ביצרון שוכן בחלקו הדרומי של מישור החוף, מעט מזרחית לאשדוד ובסמוך לגן יבנה ולקבוצת יבנה, ומשויך למועצה האזורית באר טוביה. ביצרון עלה על הקרקע בשנת 1935 ובתחילת הדרך הוא כלל 30 נחלות שבהן חיו ומהן התפרנסו העולים מרוסיה שהיוו את הגרעין הראשוני של המושב. בשנים האחרונות נהנה ביצרון מתנופת התפתחות של ממש ובפרט הרחבות קהילתיות שמשכה למקום אוכלוסייה חדשה ואיכותית מאוד. כיום חיים בו כ-1,200 איש. אחד המאפיינים הבולטים של המושב הוא הקהילתיות החזקה והפעילות החברתית הענפה של כל החברים ובהם כאמור ניר גלילי. רוב חברי המושב עובדים מחוצה לו, בין אם במרכזי התעשייה באזור אשדוד והשפלה ובין אם בגוש דן.

 

 

הקריירה  הצבאית  של  ניר  גלילי

 

ניר גלילי התגייס לצה"ל ב-1973, וכמו רוב בני דורו מצא עצמו עד מהרה לוקח חלק באחת המלחמות הקשות ביותר בתולדות ישראל אם לא הקשה מכולן, מלחמת יום כיפור. באותה מלחמה שימש גלילי כמפקד טנק, ולאחריה המשיך להתקדם בשרשרת הפיקוד, וכשפרצה המלחמה הבאה, מלחמת לבנון הראשונה (שאז עוד נקראה "מבצע שלום הגליל"), היה גלילי סגן מפקד גדוד בחטיבה 500 תחת פיקודם של המג"ד עמי אבן והמח"ט דורון רובין. חטיבה 500 ידעה במהלך המלחמה קרבות עזים, ובפרט זוכרים הלוחמים והמפקדים את הקרב הקשה בעין זחלתא שם נתקלה החטיבה בכוח סורי גדול מאוד שארב לה. למרות זאת הצליחו כוחות השריון לגבור על הסורים ולהגיע למטרה שנקבעה להם, כביש ביירות-דמשק, ובכך אפשרו את תנועת שאר כוחות צה"ל אל עבר בירת לבנון. התחנה הבאה בקריירה הצבאית המרשימה של גלילי הייתה מפקד גדוד 430 של חטיבה 500, וגם בתפקיד זה מצא עצמו גלילי במשך תקופות ארוכות בעומק לבנון וכן בביירות, לוחם כנגד לוחמי הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) כדי להבטיח את שלום המושבים, הקיבוצים והערים בגליל. היכולות הגבוהות שהפגין גלילי בכל אחד מתפקידיו הובילו אותו באופן טבעי לפקד על החטיבה כולה, לאחר מכן על אוגדת מילואים בפיקוד מרכז - תפקיד שאותו מילאו קודם לגלילי אלוף (מיל') שלמה ינאי ורב אלוף (מיל') שאול מופז - ועל בסיס האימונים המרכזי של זרוע היבשה, הלא הוא "צאלים". במסגרת תפקידו האחרון פעל גלילי רבות לא רק על מנת לפתח את מתקני האימונים המגוונים בבסיס ולא רק על מנת להבטיח את שלומם ורווחתם של אלפי החיילים המשרתים בו והמתארחים בו, אלא גם כדי לטפח את הקשר אל המושבים באזור הנגב המערבי ושאר היישובים באזור.

 

 

ההצלחה  בסקטור  האזרחי

 

כל אותן יכולות ששימשו את תא"ל (מיל') ניר גלילי בקריירה הצבאית הארוכה עמדו לרשותו כמובן גם לאחר השחרור והובילו אותו למלא בהצלחה תפקידים מרכזיים בסקטור האזרחי. תפקיד אחד שכזה היה מנכ"ל חברת השכרת הרכב והליסינג המובילה "שלמה sixt" ותפקיד שני הוא מנכ"ל סונול. במסגרת תפקידו זה פעל גלילי לחיזוק תחום חנויות הנוחות ובפרט להקמתן גם במקומות שאין בהם תחנת דלק - לטובת חברי מושבים, קיבוצים וערים בפריפריה שנהנים ממגוון רחב יותר של אפשרויות קנייה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים