המדריך להשכרת קרקע חקלאית לזמן קצר - מאת עו"ד עמית יפרח

בשבועות האחרונים בעיקר בשל דרישות רשות מקרקעי ישראל לסימון שטחי המשבצות של האגודות החקלאיות במושבים ובקיבוצים , אנו נשאלים לא פעם מהי קרקע עונתית וכיצד ניתן לקבלה מרשות מקרקעי ישראל, ולהלן סקירה תמציתית בנושא.

 

מהי השכרת קרקע חקלאית לזמן קצר?

 

השכרת קרקע חקלאית לזמן קצר נעשית בדרך כלל למטרת גידולי בעל / גידולי שדה/ שלחין/. תקופת ההשכרה לא תעלה על שלוש שנים או לא תעלה על תקופה של שנה אם  הושכרה למטרת מרעה. הרשות אינה מאפשרת גידולים בקרקע שתקופת גידולם עולה על אורך תקופת ההשכרה. בדרך כלל תהא תקופת ההשכרה מ - 1 בספטמבר עד 31 באוגוסט בשנה לאחר מכן.

 

מה עליכם לעשות?

 

כדי לשכור קרקע חקלאית לזמן קצר על השוכר להגיש בקשה בכתב למשרדי הרשות הרלוונטים שבתחומו נמצא השטח המבוקש. יש לפנות למחלקת חוזים חקלאיים במשרדי רשות מקרקעי ישראל, או להוריד את הטפסים המתאימים מאתר הרשות.

בעת מילוי הטופס, יש להקפיד למלא את הפרטים הבאים:

שם מלא, מספר תעודת זהות, כתובת, טלפון ועיסוק. מטרת הבקשה ואורך התקופה המבוקשת להשכרה.  הנימוקים להקצאת השטח (יש להתייחס למשלח היד וכן לשטחים נוספים שמעובדים על ידך, אם קיימים שטחים כאלו).אם השטח מבוקש למרעה, יש לציין מה סוג העדר ומה מספר הראשים בו. בנוסף, עליכם לצרף תשריט השטח המבוקש להשכרה, על רקע מפת גושים וחלקות, או לחילופין - פרטים על השטח: גוש, מיקום, גודל השטח בדונמים.

 

מה צפוי לאחר הגשת הבקשה?

 

הרשות תבדוק אם השטח המבוקש מצוי בניהול הרשות, אם השטח מיועד לשימוש למטרה המבוקשת ואם לא קיימת לגביו התחייבות לגורמים אחרים. אם השטח המבוקש מושכר זמנית לגורם אחר, הרשות תבדוק את הבקשה לגופו של עניין. בקשתכם תובא לדיון בפני ועדת ההשכרות המחוזית. הוועדה תבחן את הבקשה ותגיש המלצותיה לאגף החקלאי. רשות מקרקעי ישראל תודיע לכם אם בקשתכם אושרה או נדחתה ובאילו תנאים. אם נדחתה הבקשה, אתם רשאים להגיש ערר לאחראי המרחבי לחוזים חקלאיים ולאחר קבלת התשובה להשגה הראשונה, ניתן לערער פעם נוספת בוועדת ערר עליונה. בתום תקופת ההשכרה תדרשו לפנות את השטח ולהחזירו לרשות. כחלק מתהליך הבקשה דרושה גם המלצת המחוז הרלבנטי במשרד החקלאות אשר הינו הגורם המקצועי ואף חבר בוועדת ההשכרות, למגזר החקלאי ישנם גם כן נציגים בועדות ההשכרות המחוזיות ואנו עומדים לרשותכם בכל שאלה ואו בקשה שעניינה השכרת שטח עונתי מרשות מקרקעי ישראל.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים