מחלקת חיילים וצעירים

ראש המחלקה: סער איילון

 

      03-6086308

 

      hayalim@tmoshavim.org.il

 


 

תנועת המושבים רואה את שכבת חיילי וצעירי המושבים כהמשך ישיר וחוליה בלתי נפרדת במסלול הגשמתם של בני ובנות המושבים באשר הם.

שכבה זו, הינה שכבה משמעותית, איכותית ובעלת יכולות מנהיגותיות ,בהובלת תהליכים אשר משפיעים בהווה וישפיעו בעתיד, על שמירת צביונו של המרחב הכפרי וייחודם של המושבים בתוכו.

 תפיסת עולמה והקווים המנחים של מחלקת החיילים והצעירים, כחלק מאגף חברה וקהילה, הינה חידוד תחושת השייכות התנועתית לצד ההגשמה האישית של בני המושבים.

המחלקה הוקמה על מנת לסייע לכם- בני המושבים הנמצאים לקראת, במהלך ואחרי שירות צבאי או לאומי.
המחלקה שואפת לטפח ולשמר את המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל ולסייע לבני המושבים להביא לידי ביטוי את יכולותיהם וע"י כך למצות את הפוטנציאל הטמון בהם במהלך השירות בצה"ל.
במסגרת הפעילות נקיים הדרכות לתלמידי כיתה יא' לפני הצו הראשון, נסייע לתלמידי יב' במילוי שאלוני צרכים וקבלת זימונים ליחידות התנדבותיות כאלה ואחרות וכן ננסה לסייע בפתרון בעיות פרטניות הנוגעות להליך הגיוס. עם השחרור מצה"ל נלווה את החיילים המשוחררים בהליך קליטתם בחיים האזרחיים.
חשוב להדגיש: המחלקה אינה גורם מסדר או משבץ. המחלקה תפעל לטפל בבעיות פרטניות של מלש"בים בהתאם לנהלי הצבא מבלי לעקוף סמכויות בשרשרת הפיקוד ובכל מקרה לא תפעל להתערבות או לערעור הסמכות של הגורם הצבאי.
בתחום הצעירים פועלת המחלקה, בשיתוף עם מרכזי הצעירים במועצות האזוריות, לקידום סוגיות ההשכלה, ההשמה התעסוקתית והמעורבות החברתית בקרב צעירי המושבים (18-35). התנועה, בשיתוף פעולה עם התנועה הקיבוצית, מרכזת פורום של מנהלי מרכזי צעירים ורכזי צעירים במועצות האזוריות ופרטי הנציגים במועצות, אליהם תוכלו לפנות, מפורטים תחת הכותרת צעירים.

המחלקה הציבה לעצמה מספר מטרות:

·         חיזוק הקשר עם שכבת החיילים בשירות הסדיר והכוונתם לתפקידים פיקודיים ומשמעותיים, הן בתחום הקרבי והן במערך תומך הלחימה.

·         המשך מתן מענה לטיפול בבעיות פרט הקשורות בתהליכי החיול ובמהלך השירות הצבאי, בשיתוף פעולה עם "מיטב" ובשיתוף עם היח' לביטחון בתנועה הקיבוצית.

·         בנייה ופיתוח של מסלולי הגשמה אישיים, בקרב צעירי המושבים ,בתחום החינוך, החקלאות, ההתיישבות והמנהל הציבורי ,בשיתוף פעולה עם מרכזי הצעירים של המועצות האזוריות. מסלולים אלה יוכלו להשפיע ולפתח, את הצד המקצועי אישי של צעירי המושבים ובמקביל להשפיע על המרחב הכפרי ממנו הם באים ובשאיפה אף יחזרו או יישארו בו.

·         השתלבותם  של החיילים והצעירים  במרקם החיים והקהילה  של מושבי התנועה.

 

לקיחת אחריות ויכולת השפעה על אופי המושב העתידי, העצמת חשיבותה ותרומתה של צורת התיישבות זו    למדינת ישראל ,כל זאת, בשיתוף פעולה עם האוכלוסייה המבוגרת  והפעילות החברתית שכבר מתקיימת , אמורות לייצר את רצף ההמשכיות הבין דורית הרצוי, מבחינה חינוכית, ערכית וקהילתית , אליו שואף אגף חברה וקהילה והמחלקה שלנו בתוכה.

אתם מוזמנים לפנות אלינו בשאלות, בבקשות ובהתייעצויות. נשמח לסייע ככל הניתן!
ליצירת קשר:

לנוחיותכם ניתן לפנות באמצעו טופס פנייה למחלקה

דואר אלקטרוני: hayalim@tmoshavim.co.il 

saar@tmoshavim.org.il

פקס: 03-6957012

הטלפון שלנו: 03-6086308

נייד 050-6359065 .

בפנייתכם, יש לכלול את כל המידע הרלבנטי (ת.ז, תאריך גיוס צפוי, פרופיל, קב"א, דפ"ר, דרכים ליצירת קשר וכו').

בברכת גיוס ושחרור קל ונעים לכולם,
מחלקת חיילים וצעירים

 

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים