כ- 100 חברי מושבים השתתפו בסדנא של "העברה בין דורית" בגליל התחתון

מדובר ביוזמה משותפת של המועצה האזורית גליל תחתון ותנועת המושבים

המועצה האזורית גליל תחתון ותנועת המושבים קיימו סדנא בת שלוש מפגשים. הסדנא אמש היתה בנושא "העברה בין דורית" אליה הגיעו כ- 100 חברי מושבים.

"הבן הממשיך" הינו אחת הסוגיות המורכבות ביותר במרחב הכפרי. כל משפחה בעלת נחלה צריכה להתמודד עם השאלה כיצד להעביר את המשק החקלאי  שלה לדור הבא לאחר פטירת ההורים . מהות הקושי נעוצה בעובדה כי לא ניתן להוריש נחלה לכל הילדים ורק אחד מהם יכול לרשת את הוריו.

 

הסדנא הינה יוזמה משותפת של מועצה אזורית גליל תחתון באמצעות המחלקה לשירותים חברתיים ויו"ר אגף קרקעות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח. הסדנא כללה שלושה מפגשים שטיפלו בסוגיה הן מהבחינה המשפטית והן מהבחינה הגישורית סוציאלית.

 

במסגרת הסדנא, הרצה עו"ד עמית יפרח  על הנושא מהזווית המשפטית- קניינית וסקר בפני המשתתפים את החלופות הקיימות בסוגיית העברה בין דורית ובעיקר על החשיבות של קבלת החלטות של בעל הנחלה אשר בסוגיה זו במיוחד צריכה להיות תוך שיקול דעת והתייעצות על מנת ולמנוע את הקונפליקט המשפחתי ולסיים את הסוגיה בצורה אשר תבטיח משפחה שלמה.

 

עו"ד יפרח: "אנו מבצעים מפגשים כנסים וסדנאות בלא מעט מועצות אזוריות בסוגיה כחלק משתוף פעולה עם משרד הרווחה, ישנה הענות מדהימה של ראשי המועצות האזוריות והעובדות הסוציאליות, ציבור בעלי הנחלות גם כן מגיע בכמויות גדולות ומקבל כלים חשובים שיעזרו למשפחות להתמודד עם הסוגיה ולקבל את ההחלטות המתאימות להן על מנת לא להגיע לקונפליקטים".

 

ראש המועצה האזורית גליל תחתון, מוטי דותן, ברך על היוזמה אשר לדעתו מצריכה חשיבה והתייעצות ועל כך כי עלינו להקדים תמיד את המאוחר, להסתכל בראיה ארוכת טווח ולהתמודד עם סוגיות בוערות מבעוד מועד.

 

כאמור הסדנא נפרשה על פני שלושה מפגשים אשר כללו את הנושאים הבאים :

מפגש ראשון שבו הועברו נושאים כמו זכויות בניה למגורים בחלקת המגורים, זכויות לתעסוקה לא חקלאית (פל"ח), החלטה 1355 ופיצול נחלה 979/הוראת אגף 62. מפגש שני שבו הועברו נושאים כמו צוואה במשק החקלאי, מכירת משק חקלאי, מינוי בן ממשיך, הסכמים משפחתיים ותשלומי פיצויים. ומפגש שלישי אשר עסק "הגישור ככלי לפתרון קונפליקטים במשפחה ובכלל".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים