מרכז חקלאי העמק בשיתוף בתנועת המושבים ערכו כנס בנושא איוש נחלות פנויות

מרכז חקלאי העמק בשיתוף בתנועת המושבים ערכו השבוע כנס בנושא איוש נחלות פנויות.

הכנס אשר התקיים במפעלי העמק יועד לחברי האגודות החקלאיות ממרחב המועצות האזוריות ונפתח בדברי פתיחה של מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל. את הכנס ארגן איתם בירגר, מנהל ועדת המשק במרכז חקלאי העמק. 

במהלך הכנס הסבירו עו"ד עמית יפרח, יו"ר אגף הקרקעות ואגו"ש בתנועת המושבים ועו"ד אסף ראפלד, מנהל האגף החקלאי ברשות מקרקעי ישראל את נושא איוש הנחלות.


יו"ר אגף הקרקעות ואגו"ש בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח אמר: "יש לזהות את המושבים שנמצאים במגבלות של תמ"א 35 ולבדוק מול רשות מקרקעי ישראל כיצד נותנים מענה ליישובים האלו. על כל אגודה להחליט עבור עצמה אם הולכת לשיווק או לאיוש הנחלות, יש פה מגוון שיקולים- כלכליים, משפטיים, חברתיים וסל הזמנים קצר ולכן אני ממליץ להיכנס לעניינים כמה שיותר מוקדם. התנועה עומדת לרשותכם ומי שירצה אנחנו גם נגיע למושבים להסביר ולסייע".


מנהל האגף החקלאי ברשות מקרקעי ישראל, עו"ד אסף ראפלד הסביר על החלטה 1317 בנוגע לביטול נחלות בלתי מאוישות במרכז, שיווק נחלות בתשלום בנגב ובגליל, אפשרות להמרת נחלות למגרשי מגורים ושיווק למומלצי אגודה בנגב ובגליל.


עוד דיבר בכנס מנכ"ל חברת "מבט מושבים", יוגב שריד הציג את האפשרות ליישם את החלטות המנהל בעזרת ובליווי השירותים המקצועיים של "מבט מושבים".


בכנס אף השתתפו רואי חשבון ועו״ד נוספים שדיברו. כמו כן התקיים פאנל שאלות מן הקהל. 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים