אושר מתווה הפיצויים לחקלאות!

לחצו על הכותרת לפרטים

 

אושר מתווה הפיצויים לחקלאות! התאחדות חקלאי ישראל: "מדובר במתווה ראוי אשר יבטיח את הרציפות התפקודית של החקלאות במהלך המלחמה״

 

חודש לתוך מלחמת חרבות הברזל, ועדת הכלכלה החליטה על מתווה הפיצויים לענף החקלאות עבור הנזקים שנגרמו לחקלאים בשל המלחמה. מתווה זה הוגש לאישור ועדת הכספים. על פי המתווה, ישובים הנמצאים בטווח של 0-7 ק״מ מהגבול עם רצועת עזה יקבלו פיצויים על פי המסלול האדום, ללא מסגרת גג.
ישובים המופיעים במפת פיקוד העורף בכתום ונמצאים בטווח שבין 7-20 ק״מ מהגבול עם רצועת עזה, יהיו זכאים לפיצוי על כלל הנזק ואובדן הרווח על פי המסלול האדום, תוך מגבלה על מסגרת גג הפיצוי עד ל-3 מלש״ח. חקלאים בישובים בין 0-20 ק"מ מהגבול עם רצועת עזה תהיה האפשרות לבחור בין המסלול האדום לבין המסלול הירוק.

 

ישובים שנמצאים בטווח שבין כ-20 ק״מ ועד 40 ק״מ מהגבול עם רצועת עזה, יהיו זכאים לפיצויים על פי מסלול ירוק נורמטיבי.
בנוסף, ישובים הנמצאים עד כ-9 ק״מ מהגבול עם לבנון, אלו יהיו זכאים לפיצויים על פי המסלול האדום, תוך פיצוי מלא בגין אובדן הרווח, גם כאן תהיה לחקלאי את האפשרות לבחור - מסלול אדום או מסלול ירוק.

 

בשאר הארץ ייקבע מתווה לפיצוי לחקלאים במסגרתו תהיה הגדלה של המחזורים וכן הגדלה של אחוז הפיצוי. מ-22% מההוצאות השוטפות במתווה המקורי ל-47% מההוצאות השוטפות עם מקדם של 1.5 במקרה של הגשת השגה ולא יותר מ-70%.

 

המתווה אושר פה אחד בוועדת הכלכלה, החוק מונח לאישור על שולחן וועדת הכספים ולאחר מכן יובא לאישור מליאת הכנסת לאחר אישור החוק יוגשו התקנות לאישור וועדת הכספים ככול הנראה בשבוע הבא.

 

התאחדות חקלאי ישראל:
״מדובר במתווה ראוי אשר יבטיח את הרציפות התפקודית של החקלאות במהלך המלחמה ולאחריה. לראשונה המתווה לא עוסק רק בישובים שנמצאים ב-0-7 ק״מ מעזה אלא הורחבו לטווח של 7-20 ק״מ, ולטווח של 20 עד 40 ק״מ דבר אשר יחזק משמעותית את החקלאות באזורים אלה. כעת, אנו פועלים על מנת לדייק את המתווה וליצור, ביחד עם משרד החקלאות ומס רכוש, את המסלולים הירוקים הנורמטיביים לחקלאים אשר יעדיפו פיצוי שלא באמצעות המסלול האדום.

 

אנו מודים לחברי וועדת הכספים ולחברי וועדת הכלכלה בראשותם של חברי הכנסת הרב משה גפני ודוד ביטן, לשר החקלאות, אבי דיכטר, למנכ"ל המשרד, אורן לביא ולסמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות, צביקה כהן אשר מגלים קשב רב לבעיות ויצירתיות רבה בפתרונות למען החקלאים שנפגעו ועבור עתידה של החקלאות הישראלית.

 

במהלך החודש האחרון עמלנו ביחד עם ההנהגה החקלאית על מתווה פיצויים שישקם את החקלאות הישראלית. האתגרים הם עוד רבים, במיוחד אתגר המחסור בידיים עובדות, ונמשיך לעבוד ללא לאות וללא הרף כדי לקדם פתרונות בכל התחומים״.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים