כנס תדמית החקלאות בישראל

** הודעה לעתונות **

תנועת המושבים ערכה כנס לבדיקת תדמית החקלאות וההתיישבות בישראל.

כ-150 איש השתתפו ביום חמישי ה-30/6 בכנס שערכה תנועת המושבים בנושא "תדמית החקלאות בישראל" בנוכחות שרת החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורית נוקד, שר התמ"ת ח"כ שלום שמחון, מנכ"ל הרשות השניה לרדיו ולטלוויזיה מנשה סמירה, יו"ר הלובי החקלאי ח"כ שי חרמש ונציגי תנועות ההתיישבות.

 

בפתח הדברים הוצגה תרומתה של החקלאות, על ענפיה השונים, למשק ולמדינה: הענף הצמחי מייצר אלפי טונות פירות וירקות מובחרים, בענף הלול בישראל מייצרים מיליארד ושלש מאות אלף ביצים בשנה, השימוש במים שפירים לחקלאות מצוי במגמת ירידה חדה והשימוש במים שוליים בחקלאות גדל בעקביות. סה"כ התפוקה החקלאית בשנת 2010 עמדה על 26.49 מיליארדי שקלים (!).

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור, ציין בדבריו כי תנועות ההתיישבות כוללות 765 יישובים המשתייכים למרחב הכפרי, ואוכלוסייתם מונה כ- 541,500 תושבים שהם כ-7% מאוכלוסיית מדינת ישראל. צור ציין עוד כי אחוז יוצאי תנועות ההתיישבות  המשרת ביחידות הקרביות ובתפקידים פיקודיים עולה בהרבה על שיעורם באוכלוסייה וזקף זאת לזכות החינוך הערכי והשורשי הניתן לבני הנוער במסגרות החינוך הפורמאליות והא-פורמאלית כאחד.

לצד נתונים מחמיאים אלה הועלתה השאלה כיצד ומדוע זה בשנים האחרונות נמצאת תדמיתה הציבורית של החקלאות ושל ההתיישבות בכלל בנסיגה מתמדת ומדוע אין הלימה
בין התרומה האמיתית לבין הכותרות במדיה.

לאור סברות שונות שהועלו וביניהם ערכים משתנים בעולם גלובאלי וקפיטליסטי, קרא צור "לבחון את  הכלים הנדרשים על מנת להתאים את התייחסותנו והתמודדותנו במציאות המשתנה בעולם בכלל ובישראל בפרט,  ולבנות תכנית עבודה ערכית, יישומית, תוך איגום תפיסות ומשאבים של כל השותפים לדרך".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה ובן מושב בעצמו , הוסיף על כך את היבטי החינוך ההתיישבותי במישור הפורמלי, הבלתי פורמלי ובחיבורים הערכיים שביניהם. לדבריו, אלה המפתחות להטמעת הערכים בתוך היישובים והמועצות, לחיבור בין כלל התושבים במרחב הכפרי ואף כלפי יתר אזרחי ישראל ותושביה.  לדידו, קמפיינים מתוקשרים יכולים לפעול היטב בשטח רק אם הם משקפים עשייה ערכית, שורשית ומתמשכת לטווח ארוך.

ח"כ שלום שמחון, שר התמ"ת, הדגיש בדבריו את הצורך לפעול, לקחת אחריות ובעיקר להמשיך ולשאת בשליחות הציונית אשר ההתיישבות לקחה על עצמה זה למעלה מ- 100 שנים, ואשר תוצאות פועלה ניכרות החל מהתוצרת החקלאית וכלה במגרש המסדרים של קורס טיס בחיל האוויר.

הכנס היווה את יריית הפתיחה לתכנית רב שנתית ופורום מקצועי שידון באופני העשייה ותרכז את מיטב הכוחות, בשיתוף כלל ארגוני ההתיישבות והחקלאות.

פגישות המשך כבר נקבעו  לצורך קביעת לו"ז וחלוקת סמכות ואחריות.

להצטרפות לפורום וליצירת קשר ניתן לפנות למיכל דותן-לוין, מנהלת תחום תקשורת בתנועת המושבים 03-6086309/10, Michal@tmoshavim.org.il .

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים