מאיר צור נפגש עם נציגי הרפתות המשפחתיות

** הודעה לעתונות **

מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל לקראת ההסכם המתגבש בהסכם החלב :

"לא נקבל הסכם שפוגע רק בחקלאות. כל אגורה שיורדת מהרפתנים מחייבת הורדה של 4 אג' מהמחלבות ו-8 אג' מרשתות השיווק".

 

בפגישה שנערכה אמש (ב) בין צור לנציגי הרפתות המשפחתיות על רקע ההסכם המתגבש במשק החלב, אמר צור כי יאפשר רק הסכם כולל המטפל ברווחיות רשתות השיווק והמחלבות ולא רק בחוליה הכי פחות משמעותית למחיר הצרכן – הרפתנים.

״לא נקבל הסכם שפוגע רק בחקלאות ומגדיל את הרווחיות של מחלבות ורשתות השיווק״. כך הצהיר אמש (ב) מאיר צור מזכ"ל תנועת המושבים ויור התאחדות חקלאי ישראל בפגישה עם נציגי הרפתות המשפחתיות במושבים. ״זו בושה שמשרד רוה"מ מציע תקציב של 250 מליון ₪ לחיסול של 150 רפתות במקום ללהקצות את הכסף לפיתוח הפריפרייה, בנגב, בערבה ובגליל.״ הוסיף צור.
הסכם שלא יכלול את כל שרשרת הערך, לא יתקבל".
 
בתנועת המושבים זועמים על הצעת משרד רוה"מ שכותרתה חיסול 150 רפתות במושבים.  צור דורש לערוך הסכם, כולל במשק החלב, שיכלול את כל הגורמים – רפתנים, מחלבות, רשתות שיווק וממשלת ישראל  ולא להיטפל דווקא לחוליה החלשה והכי פחות משפיעה על המחיר לצרכן - הרפתן. "להוריד כמה אגו' לליטר חלב גולמי, לא ישפיע על מחיר המוצרים אלא רק יפגע ברפתנים ויגדיל את הריווחיות של המחלבות ורשתות השיווק. ״ הוסיף צור. לדבריו, חייבים ליצר הסכם כולל שכל הצדדים שותפים ותורמים לפי חלקם היחסי. כל אגורה של חלב גולמי תוריד 4 אג' מהמחלבות ו 8 אג' מרשתות השיווק. זו הדרך היחידה שבה הצרכן באמת יושפע ויקבל הנחה  אמיתית במחיר מוצרי החלב.
 
בהתייחסו למדיניות הממשלה אמר צור כי חבל שממשלת ישראל היא האחרונה להבין את חשיבות הייצור המקומי בחקלאות ובתעשייה ועסוקה  בהגדלת הייבוא והקטנת הייצור המקומי, מהלך שהוכיח עצמו כלא יעיל ולא באמת מוריד את הנטל מהצרכן, אלא רק פוגע במקומות עבודה בחקלאות ובתעשייה. "הגיע הזמן לאחר שנה של מאבקים מול הממשלה הרוצה לפגוע בנו, להגיע להסכם ארוך טווח , של 10 שנים על מנת שנוכל להמשיך ולהיות משק החלב המוביל בעולם. הסכם שיגדיל את מכסת המינימום של המשק המשפחתי  ל 700- אלף ליטר ויאפשר התייעלות.
ישנן השלכות לפגיעה בחקלאות הוסיף צור.  "נטישת שטחי קרקע עצומים תהפוך אותם לשממה ותעודד כניסה של גורמים פולשים אליהם. זו תהיה למעשה מסירה מרצון של הקרקעות לגורמים אחרים וסיום עצוב של אחד הפרקים החשובים בציונות".
צור פנה לשרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד וביקש לכנס ישיבה של כל הגורמים הקשורים בענף במטרה להביא להסכם ראוי לאורך זמן.
בפנייתו כתב צור:" מהיכרותי עמך אני יודע שתפיסה זו נוגדת גם את תפיסת עולמך. את שדואגת להגדלת היקפי החקלאות ולרווחתם של החקלאים, דוגלת בפיתוחים ומחקר ופועלת רבות למען מטרות אלה.  לא זו מטרת הציונות והמפעל ההתיישבותי המפואר ובטח לא מטרתו של משרד החקלאות ופיתוח הכפר.
רק מתווה נרחב שיכלול בתוכו את המחלבות, דרך הרשתות ועד לצרכן הקצה, יביא בשורה
אמיתית.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים