בג"צ הכריע: לא יתערב בחלוקת תוספת מכסות חלב בקר לשנת 2013

הרכב של שלושה שופטים, בראשות השופט ג'אברין, דן היום (ב') בעתירת תנועת המושבים נגד החלטת ועדת המכסות ושר החקלאות לחלק את תוספת המכסות לשנת 2013 למשקים המייצרים מעל 700 אלף ליטר, וזאת בהתאם למתווה לוקר. 

 

בג"צ החליט שלא להתערב בחלוקת תוספת המכסות לשנת 2013 כפי שבוצעה, אך הותיר את העתירה תלויה ועומדת תוך התחייבות של משרד החקלאות להגיש לכנסת טיוטת תקנות בנושא הרלוונטי עם תחילת מושב החורף של הכנסת באוקטובר השנה.

 

העתירה הוגשה על ידי תנועת המושבים בחודש פברואר 2013 באמצעות משרד עורכי הדין נשיץ ברנדס ושות'. העותרים טענו כי 20 מיליון הליטרים, המהווים תוספת מכסה לשנת 2013, חולקו באופן הפוגע במשקים המשפחתיים הקטנים (משקים המייצרים פחות מ700 אלף ליטרים). 

 

תוספת המכסה חולקה בתחילת השנה למשקים המשפחתיים הגדולים ולמשקים השיתופיים בהתאם לאמור במתווה לוקר אשר אושר בממשלה, במועצת החלב ובהתאחדות מגדלי הבקר.

 

במסגרת מתווה לוקר עובר ענף הרפת רפורמה שמטרתה להגדיל ולייעל את המשקים המשפחתיים הקטנים שמתחת ל 700 אלף ליטר וזאת במטרה להפחית את עלות ייצור החלב הגולמי ובסופו של תהליך את המחיר הסופי לצרכן. במסגרת המתווה, מכסות של רפתנים קטנים הפורשים מהענף יועברו לרפתנים משפחתיים קטנים אחרים, בעלות של 20 אגורות לליטר, כאשר היצרנים הפורשים זוכים למענקי פרישה מהמדינה (המדינה תקצבה למהלך זה 200 מליון ₪).

 

שר החקלאות וועדת המכסות יוצגו בהליך זה על ידי פרקליטות המדינה באמצעות עו"ד מיכל מיכלין פרידלנדר.

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים