הישג לתושבי הגולן: בג"צ קיבל את עמדת תושבי הגולן וקבע צו ביניים שאוסר על כל עבודות לקידוח נפט ברמת הגולן

מטה התושבים לעצירת קידוחי הנפט בגולן: "בתכנית יש ממד פסול. הנזק שעלול להיגרם לצביון הגולן, לחקלאות, לקרקע, למי התהום ולכנרת יהיה בלתי הפיך"

הישג לתושבי הגולן: בג"צ קיבל את עמדת תושבי הגולן וקבע צו ביניים שאוסר על כל עבודות לקידוח נפט ברמת הגולן. מדובר בעתירה שהוגשה על ידי תושבי הגולן ועמותת 'אדם טבע ודין'.

 

המשמעות של החלטת בג"צ הינה שחברת "אפק" לא תוכל להתחיל בעבודות לקידוחי הנפט ברמת הגולן או להקים מתקנים עד למתן הודעה אחרת. בכך למעשה קיבל בג"צ במלואה את בקשת העותרים למתן צו ביניים עד לדיון בתיק שייקבע בתוך כחודשיים.

בהחלטה שפרסם בג"צ נכתב: "חברת אפק לא תוכל להקים מתקנים כלשהם או לבצע עבודות מכל סוג המשנות את פני הקרקע, וזאת בגבולות השטח המוגדר ברישיון. צו הביניים יעמוד בתוקפו עד למתן החלטה אחרת. העתירות תיקבענה לדיון בפני הרכב בתוך כחודשיים".

 

ממטה התושבים לעצירת קידוחי הנפט בגולן נמסר: "בית המשפט הוכיח כי האופן בו התקבל האישור לתכנית והתנהלות הרשויות באישור התכנית יש מימד פסול. קיימות  חוות הדעת רבות מטעם מומחים שונים המתנגדים לקידוחי הנפט ברור כי החלטה לאפשר קידוחי נפט בגולן הינה בלתי סבירה בעליל וכי הנזק שעלול להיגרם לצביון הגולן, לחקלאות, לקרקע, למי התהום ולכנרת יהיה בלתי הפיך".

 

עוד הוסיף מטה המאבק ואמר: "אנו רואים בעצירת וביטול התכנית חובה מוסרית, ציונית וסביבתית כאחד. לא נוכל להשלים עם הפיכת הגולן, אסם הפירות של מדינת ישראל, לשדה נפט אחד גדול. תכנית שכזו אינה מתיישבת עם שום תכנית לפיתוח החקלאות, התיירות והסביבה הקיימות בגולן היום. לצד מאבקנו המשפטי ממשיכים תושבי הגולן במאבק ציבורי רחב לצד קואליציית הארגונים העומדת לצדנו".

 

כזכור, בתחילת ספטמבר השנה עתרו תושבי הגולן ו'אדם טבע ודין' נגד קידוחי הנפט המתוכננים בדרום הגולן. העותרים ביקשו מבג"צ לבטל לאלתר את האישורים שניתנו לחברת אפק אשר בבעלות חברת ג'יני האמריקאית, לקידוחי נפט בגולן, לאחר שאלו ניתנו ללא תשתית עובדתית מלאה, תוך  הפעלת שיקול דעת פגום ובחוסר סבירות קיצוני.

בעתירה מודגש כי סוג הנפט המצוי בשטח הרישיון הוא ככל הנראה נפט בתצורה מוצקה ולא נוזלית, הפקה הדורשת הפעלת אמצעים מיוחדים באמצעות "פיצוח" הסלע, על ידי הזרקת מים וכימיקלים בלחצים גבוהים. בנוסף לכך, הדבר עלול להוביל לתנודות אדמה בקנה מידה לא מבוטל, על אחת כמה וכמה באזור בעל רגישות סיסמית גבוהה שרמת הגולן מתאפיינת בה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים