ראשי מועצות אזוריות בכנס הנהגות המושבים על החקלאות, על הקרקעות ועל המרחב הכפרי כולו

ראש מועצה אזורית תמר, דב ליטבינוף: "אני רואה חשיבות גדולה בקיום הכנס כאן במועצה האזורית תמר. תנועת המושבים שמה לה למטרה לטפל ולשקם את אחת הבעיות האקוטיות של מדינת ישראל והיא החקלאות, תחום המהווה מקור פרנסה עבור רבים מתושבי המועצה.

ענף החקלאות לא זאת בלבד שהוא מהווה ביטחון מזון למדינה, הינו עוגן מהותי לשמירה על ביטחונה של ישראל וזאת הודות לעובדה כי מרבית הקרקעות החקלאיים יושבים על גבולותיה.

אני סמוך ובטוח כי תוצאות הכנס עוד ישמעו למרחוק היות ומכאן, המקום הנמוך בעולם, אפשר רק לעלות"

ראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן: "המושב היום לאחר ההרחבות הינו ישוב קהילתי גדול ובעל יכולת השפעה. תנועת המושבים צריכה לראות במושב החדש חלק בלתי נפרד מהחזון של ההתיישבות הכפרית וחלק ביכולת שלה להתחדש ולהישאר רלוונטית לא רק במאבק על הקרקעות אלה גם על דמותו של היישוב הקהילתי החדש".

ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר: "ללא קליטה של זוגות צעירים, אין קליטה של ילדים לגנים ואין גנים. היום יש 8 ילדים בגן בכרכום. המחירים על המגרשים ועל הקרקע גבוהים והגיעו ל-400 אלף שקל לדונם. איזה זוג צעיר יכול לעבור לגור במרגליות ב-600 אלף ש״ח למגרשים? במה הוא יעבוד? יתפרנס?

החינוך שלנו הוא מהטובים בארץ אבל לגבי תעסוקה - אין לנו מה להציע לצעירים שבאים לגור אצלינו.

בן מובחר אף דיבר על הרפורמה בביצים ואמר: "אנחנו השכפ״ץ של גבול הצפון. אם יורידו את המכסות ואת מחירי הביצים, אני מתחייב לסדר להם נסיעות לעבודה במרכז הארץ".

ראש המועצה האזורית גליל תחתון, מוטי דותן: "לסמינר יש חשיבות מאוד גדולה עבור המושבים והמרחב הכפרי כולו. הבעיה הכי גדולה שלנו היא הפער העצום בין תשתיות ומבנים לבין קליטת תושבים. יש מעט מאוד חקלאים. אבל בלי החקלאים גם ההרחבות לא ייהנו מהחקלאות".

ראש המועצה האזורית ברנר, דורון שידלוב: ״המועצה היא גוף משפיע מחליט וקובע מה הצביון של אותו המושב. להתוות דרך איך הישוב מחזק את עצמו. חשוב שיש ועד מקומי חזק וועד אגודה חזק".

ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, אייל בלום:

"אחת המשימות החשובות של הערבה היא עתיד החקלאות בערבה , בהשקעות ובמו״פ".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים