מזכ״ל תנועת המושבים, מאיר צור בכנס על המושב בראייה לאומית בהווה ובעתיד: ״חייבת להיות במושב קהילה איתנה זאת לצד עבודה חקלאית ופעילות לא חקלאית״

יום עיון בנושא מגורים, ירושה ושימושים לא חקלאיים בסקטור המושבי התקיים השבוע במלון הילטון בתל אביב על ידי משרד עורכי הדין גדעון בן אור .

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור הוזמן לכנס לדבר על המושב בראייה לאומית בהווה ובעתיד .

צור סקר את מצב החקלאות במושבים והפעילות הלא חקלאית זאת לצד הקרקעות וחשיבות קיום הקהילה במושב. על החקלאות אמר :

 ״אם אין חקלאות במושב אז מדובר בישוב יוקרתי ואל לנו לתת לזה לקרות. כל שר שמגיע לחו״ל, מדברים איתו קודם כל על החקלאות. עכשיו נחתם הסכם יוצא דופן עם ממשלת רוסיה אשר קיבלה החלטה לבנות בעצמה את משק החלב. השם הטוב שלנו בעולם אינו נמצא באותה מטבע לשון יחד עם מחירי המים הגבוהים שהחקלאים נאלצים לשלם או פערי התיווך. אנחנו הלכנו עם המדינה למו״מ על תכנית אסטרטגית למדינה שכללה את כל נושאי החקלאות. הממשלה הסכימה איתנו על הכל אך בתנאי שיפתחו את הייבוא ליבוא חופשי ויבוטח התכנון בענף החלב וההטלה 

השרים באמת רוצים שתהיה פה חקלאות מחד אבל אינח מבינים מה ההשלכות של הדברים שהם עושים. ולכן יש לשנות את סדר העדיפויות הזה״ .

מבחינת יוקר המחיה והחקלאות- ״משפחה ממוצעת בישראל מוציאה כ- 15000 שח בחודש, מתוך זה רק 7% על חקלאות ישראלית. פעם באירופה עגבניה טובה היתה עגבניה ישראלית, היום אנחנו בקושי מגדלים את העגבניות שאנחנו צריכים ועוד מייבאים״ .


על תפקידו של המושב והשינויים הקיימים בו אמר צור: ״במושב חייבת שתהיה קודם כל חברה וקהילה זאת לצד חקלאות, פעילות לא חקלאית, שירותים סבירים והסדרת הקרקעות .

מהרגע שרוב חברי המושב כבר אינם חקלאים, חייבים לייצר תעסוקה חליפית במושבים במסגרת פעילות לא חקלאית ותיירות כפרית. זה חייב להיות מידתי ומותאם למושב- דברים שאפשר לחיות איתם .

חקלאות היא ערך וגם כלכלה. גם המשק המשפחתי משתנה והחקלאים צריכים לגדול כדי להתפרנס. צריך שתהיה שותפות בין החברים. אנחנו יכולים לחזור למקום של לעשות כמה גידולים יחד״ .

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים