החקלאים יוצאים למאבק – "שמים את החקלאות על סדר היום הלאומי!" מאות חקלאים יפגינו ביום ראשון הקרוב ב- 5 צמתים מרכזיים ברחבי המדינה

זאת בעקבות המדיניות החד צדדית של הממשלה בכל הנוגע לפתיחת ייבוא פרוע וחופשי, מחירי המים הגבוהים לחקלאים, פערי התיווך ועוד *** בהתאחדות חקלאי ישראל דורשים מהממשלה לטפל במידי וללא כל דיחוי בכלל הנושאים החקלאים הבוערים אחת ולתמיד *** ההפגנות יתקיימו ביום ראשון הקרוב, ה- 4.12.16 בשעה 10:00 בבוקר בחמישה צמתים ברחבי המדינה – צומת יקנעם, צומת אגמון החולה, צומת חפר, צומת עין יהב וצומת יוטבתה  *** כמו כן, צפויות להתקיים שיירות של עשרות רכבים להפגנות במהלך הבוקר *** צפויים שיבושים בתנועה *** צלם/כתב מוזמנים לסקר *** התאחדות חקלאי ישראל: "מדובר ביריית הפתיחה. על ממשלת ישראל להציב את החקלאות על סדר יומה הלאומי"

החקלאים יוצאים למאבק: "שמים את החקלאות על סדר היום הלאומי!".

מאות חקלאים יפגינו ביום ראשון הקרוב, ב-5 צמתים מרכזיים ברחבי המדינה  כצעד ראשון במאבק על הפרנסה.

כזכור, החקלאות מצויה מזה מספר שנים במשבר קשה אשר הולך ומחריף כאשר משקים חקלאיים נמצאים בסכנה קיומית ומוחשית וחקלאים רבים איבדו את חדוות היצירה בשל חוסר רווחיות, בירוקרטיות, בשל מיסים מיותרים המושתים עליהם ובשל שחיקה במעמדם וחלקם אף מוצאים עצמם סוגרים את מפעל חייהם.

בשנה וחצי האחרונות ניהלה התאחדות חקלאי ישראל מו"מ עם משרד האוצר והחקלאות על תכנית אסטרטגית ל- 15 שנה על כלל נושאי החקלאות. המו"מ הגיע לידי מבוי סתום לאחר שמשרד החקלאות והאוצר הודיעו כי הוא מתנה את כל ההסכם בפתיחת ייבוא פרוע ובביטול התכנון בענפי ההטלה והחלב.

בהתאחדות חקלאי ישראל מביעים התנגדות: "על הממשלה להתעשת, להציב את החקלאות על סדר היום הלאומי ולהכריע מידית את כלל הנושאים החקלאיים העומדים על הפרק עד לסוף שנת 2016, ללא כל דיחוי".

ראשי התאחדות חקלאי ישראל שלחו לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל את הנושאים החקלאים שעל המדינה להכניס אל תקציב המדינה לשנים 2017-8:

הורדת מחירי המים וביטול הלאמת אגודות המים החקלאיות, עצירת הייבוא הפרוע, טיפול בפערי התיווך זאת לצד בניית שוק סיטונאי חדש, טיפול בכל סוגיית העובדים הזרים, תמיכה בייצוא החקלאי, הסדר בענף ההטלה, הסדר בקרן הביטוח של החקלאים – קנט ומנהלת השקעות.

 

ביום ראשון הקרוב, ה- 4.12.16, בשעה 10:00 בבוקר יפגינו מאות חקלאים בחמישה צמתים: צלם /כתב מוזמנים לסקר.

 

צפון:

צומת יקנעם – שיירות איטיות של כ- 40 רכבים, טרקטורים וטנדרים אשר יצאו מ- 08:00 בבוקר מצומת כורסי, דרך צומת צמח, צומת גולני, צומת המוביל, צומת ישי ועד לצומת יקנעם אשר יצטרפו למפגינים בצומת יקנעם.

בנוסף יגיעו שיירות של טרקטורים מכפר יהושוע משאיות שבתוכן חלב ממפעלי העמק. ההפגנה תתקיים בשעה 10:00.

בהפגנה צפויים להיות מלמעלה מ- 200 מפגינים.

צומת אגמון החולה – למעלה מ- 200 מפגינים וראשי מועצות יתכנסו בשעה 09:00 באגמון החולה ויצאו למסע טרקטורים וכלים כבדים מצומת האגמון עד לצומת הגומא.


מרכז :

צומת חפר: כ-200 אנשים יפגינו בצומת. בצומת יוצבו טרקטורים ומיכליות חלב. את ההפגנה יוביל ח"כ איתן ברושי, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת יחד עם ראשי המועצות באזור.


דרום:

צומת עין יהב – כ- 80 מפגינים יסבירו לעוברים ושבים לאילת על המאבק.

צומת יטבתה – כ- 80 מפגינים יסבירו לעוברים ושבים לאילת על המאבק.


ההפגנה הזו היא יריית הפתיחה של מאבק החקלאים עד להכרעתו. על הממשלה להתעשת ולהבין שאם לא תשמר את החקלאות, אזי החקלאות במדינה תכריז על פשיטת רגל.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים