מזכ"ל תנועת המושבים בכנס קק"ל: "אנו משלמים היום מחיר ורבים על הזכויות המינימליות שלנו על הקרקע. היום אנו עוברים שבעה מדורי גיהינום בכדי לבנות"

השבוע התקיים כנס "מחוללי פערים ושוויון במדיניות המקרקעין של ישראל – מרכז מול פריפריה" של המכון לשימושי קרקע ומדיניות קרקעית ע"ש בן שמש של קק"ל. הכנס מהווה פלטפורמה לשיח ציבורי מגוון בנושא יוקר המחיה והדיור והקשר בין מדיניות המקרקעין של ישראל לבין סוגיית הפערים ההולכים וגדלים בחברה הישראלית בכלל ובין מרכז לפריפריה בפרט.

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור

בכנס השתתפו ח"כ איתן ברושי, ח"כ עיסאוי פריג', רון חולדאי, ראש עירית ת"א- יפו, מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, פרופ' ירון זליכה, ראש ביה"ס לרו"ח וניהול כספים בהקרייה האקדמית אונו, עו"ד רון רוגין, ד"ר האני זובידה, ד"ר אלכסנדר קדר, עו"ד משה קריף ומר בארי הולצמן, יו"ר ארגון אדמתי.

 

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר בכנס:

״בלי קק"ל אין ולא הייתה התיישבות. קק"ל לוקחת פרויקטים ומטפלת בהם- התרומה של קק"ל מדהימה. תודה לכם".

באשר לבנייה אמר צור:  "אנו משלמים היום מחיר ורבים על הזכויות המינימליות שלנו על הקרקע. היום אנו עוברים שבעה מדורי גיהינום בכדי לבנות.

יש לנו איומים מסביב. האיום המרכזי הוא ישראל עצמה . אנחנו צריכים להתגבר על זה. אנחנו צריכים להסתכל על העתיד. אנו צריכים להגיע להסדרה מהיום ועד דיראון עולם. צריך להגיע לנקודה שהנכדים והנינים שלנו ידעו איזה מרחב כפרי יש. מה שלא נסגור היום יהיה יותר קשה בעתיד.

הגענו להסכם חכירה עם המדינה. זה ההסכם הכי טוב שיכולנו להגיע אליו. ה-979 השתחרר מבג"צ זו החלטה לא פשוטה ועלינו להתקדם איתה".

 

בנוגע לקשת המזרחית אמר צור: "בג״צ הקשת המזרחית פגעה קשות בנו. המדינה לא הבינה את העניין ופגעה בנו המון. אנו חייבים במדינת חוק להתיישר. אני מבקש מכם להפסיק להיות ואפוטרופוס ולהיות קצת יותר ממלכתיים ומחוברים - עם ערבות הדדית ואישית. זו התפיסה שלנו . לא יכול להיות שגוף יסמן לו יעד על המרחב הכפרי ויעשה עלינו עליהום. הנזק שנעשה למדינת ישראל הוא גדול ממה שנעשה למרחב הכפרי.

 

בנוגע לפתרונות למצוקת הדיור אמר צור: "מתייחסים אלינו בצורה בזויה. אנחנו יכולים להיות חלק מהפתרון . ביום אחד ניתן לבנות כ-50 אלף מקורות דיור ורק שיתנו לנו לעשות את זה.  אם היו נותנים למרחב הכפרי אז התיירות במדינה הייתה נראית אחרת. החקלאות מעניינת את כל העולם . פל"ח  עם חקלאות טובה זו הצלחה של המרחב הכפרי.


יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר הצהיר בנאומו על מדיניות קק"ל לאחר היפרדותה מהמנהל, הצפויה להתרחש בסוף החודש: "ההיפרדות של קק"ל מהמנהל תייצר שוק מקרקעין משוכלל יותר, יעיל וזול יותר. קק"ל תסייע למדינת ישראל במציאת פתרונות לצמצום הפערים והגדלת השוויון ורתימת מלוא הכלים שעומדים לרשותנו לטובת הפיתוח והבנייה, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, כדוגמת סבסוד המימון הראשוני בדיור לזוגות הצעירים ועוד".

יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר  

עוד הוסיף שטנצלר כי מהלך ההיפרדות יאפשר מציאת פתרונות לסוגיות נוספות כגון קרקעות ההתיישבות: " לא ייתכן שאחרי מאה שנות ציונות בהם השקיעו עמל, יזע ודמעות, תושבי המושבים והקיבוצים עדיין חיים בבתיהם כדיירים זמניים, קק"ל תהיה הגשר בין הגופים ההתיישבותיים ובין הממשלה למציאת פתרונות מהירים ובני קיימא ובד בבד יאפשרו הוספת מלאי דירות לשוק הדיור".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים